Seizoen ouverture van Gona 3 heeft een blijde toon.

MVC'19 5 (zon)

Roel Smedts (schot)
Tim Janssen (schot)
Rowan Fleuren (intikker)
Paul Heldens (schot)
Luc Peeters (schot)
Niels Jeuken (schot)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

13 september 2015 10:00

Op deze illustratieve september ochtend tekenen de looplijnen zich af in de ochtenddouw. Het is nog vroeg (aan de ogen van trainer Maas, aka ‘at meister’, te zien), maar de veldtroepen van Gona 3, versterkt door een aantal nieuwelingen die helaas veelal nog even een weekendje bleven plakken bij de oude teamgenoten, zijn klaar voor de seizoen ouverture. Deze bestaat dit seizoen uit een wedstrijd tegen het 5e van Maasbree waar in het 4e team van deze club vorig seizoen toch de meerdere herkent moest worden.

In de 5e minuut werd het dan ook al bijna 0-1. Na een kwartier gaf Roel ‘the Magic’ Smedts een fabelachtige bal met zijn gelaat. Helaas resulteerde ook dit niet in een treffer voor Gona. Na een half uur kunnen we concluderen dat Gona een lichte overwicht heeft. Echter, rommelig voetbal tekent het spelbeeld tot nog toe en zure lucht heerst in de dug-out. Wat wel het vermelden waard is, Mark ‘zusje’ Nouwen krijgt hem te diep van Bram ‘popo’ Kurvers en verslikt zich erin, kort daarna glijt Mark ‘zusje’ Nouwen hem alsnog bijna binnen over het vochtige gras. Dan krijgt kort voor rust, Rens ‘de Juichert’ van Dommelen de kans om de trekker over te halen, maar helaas ontbeerde zijn schot de kracht om dreigend te zijn. Dit bood Roel ‘the Magic’ Smedts echter de kans om het schot aan te nemen en te promoveren tot doelpunt, de 0-1 is een feit!

In het ietwat krappe kleedlokaal, waar de zweet-, thee- en overige zure dampen de ruimte snel vullen, worden de troepen door de technische staf toegesproken. Twee wissels in aantocht, Bram ‘popo’ Kurvers wordt gewisseld voor Jules ‘flankeflitzer’ Berserkers en Roel ‘the Magic’ Smedts voor Harm ‘de Kogel’ Caelers. Dat belooft een krachtige 2e helft en na de gebruikelijke onderlinge aanmoedigingen wordt het veld weer betreden. Echter blijkt de scheidsrechter nog nergens te bekennen en er wordt uit de verte medegedeeld dat hij zijn glas gerstenat dra geleegd heeft.

Gona begint de 46e minuut goed. Vrij snel al speelt de keeper van MVC’19 de bal bij Tim ‘djie-ai-djo’ Janssen in de voeten, hij aarzelt geen moment en vindt, als een echte actiefiguur het betaamd, eenvoudig het doel, 0-2. Koningslust gaat door en Niels ‘the Joker’ Jeuken dribbelt door de verdediging van Maasbree en legt bal vanuit de achterlijn netjes voor op Rowan ‘totnogtoebijnaamloos’ Fleuren die rustig blijft en gwoen doel treft, 0-3. Richard ‘hèwatraarooknoggeenbijnaamterwijlhijaleenseizoenmeedraait’ Heijnen merkt gwoen op ‘Det s nog s gwoen een lekkere goal’, en met deze gwoene uitspraak verandert Rowan met een zucht kreun en lach in Rowan ‘Gwoën’ Fleuren. Dan is er ook nog ruimte voor een goaltje van Paul ‘Fantje’ Heldens die de teller op 0-4 zet met een aardige glijder. Tijd voor weer een tweetal wissels, Rowan ‘Gwoën’ Fleuren verlaat het veld voor Joel ‘ikkomvanoethet4effkiekebejdeesmanne’ Daniels en Paul ‘Fantje’ Heldens neemt plaats op de bank voor Luc ‘visje’ Peeters. Dan toch een kans voor MVC’19, maar de spits schiet snel hard naast. Snel daarna een mislukte corner van Koningsluster kant, maar toch komt de bal voor de voeten van Luc ‘visje’ Peeters die de 0-5 maakt. Het spel van Gona blijft goed en als kers op de taart geeft Harm ‘de kogel’ Caelers de bal aan Niels ‘the Joker’ Jeuken die de eindstand bepaald, 0-6.

Kortom een lekkere overwinning die de toon zet voor Gona 3 in dit seizoen. Met 6 verse topscoorders keert iedereen terug naar Gromme waar nog even een Gwoëne tosti besteld wordt. Bedankt heren en tot volgende week waar Panningen 5 thuis wacht.