C-Duzjend

Niels Jeuken (penalty)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

17 april 2016 11:00

Voordat we met de wedstrijd beginnen wil de verslagenmanipulater eerst zijn excuses aanbieden dat hij de afgekeurde goal van De Juichert (Rens) niet had vermeld in het verslag van vorige week.

De situatie ging als volgt: Met een 0-2 voorsprong tegen koploper Helden werd er een corner gegeven aan de linker kant van het veld. Een speler van Helden besloot om tegen zijn eigen keeper aan te lopen, waardoor de keepert van de blauw-witten de bal niet kon vangen. De bal kwam voor de voeten van De Juichert. Hij dacht niet na en schoot de bal tegen de touwen! De 0-3 leek een feit tot het gejuich van De Juichert werd overschreden door het fluitje van de scheids. De Juichert baalde zichtbaar. Gelukkig had dit droevige verhaal een prachtig einde en kon ook De Juichert genieten van de feestvreugde na afloop van de wedstrijd.

Nu dan eindelijk de wedstrijd van afgelopen zondag. Het laaggeklasseerde RKMSV uit Meijel kwam op bezoek op sportpark ‘De Lust’. Al snel bleek dat Meijel de wedstrijd niet heel serieus benaderde toen Koffieman (Rechtsback van Meijel) met zijn Gabber verlaat aankwam. Ze leken op zoek naar het kleedlokaal om zo snel mogelijk aan te sluiten bij het team, maar niets was minder waar. Ze besloten om een lekker bekertje koffie te gaan drinken in de kantine. Of ze dit deden om wakker te worden of om de lieftallige koffiedames te begroeten is helaas niet bekend.

Nu dan echt verder met de wedstrijd. Gona 3 werd dit maal versterkt door Borrie (Bas) en zoon van de voorzitter (Lars). Na de speech van Atmeister (Jannes) kwam het derde elftal van Koningslust strijdlustig het veld op. Iedereen wist dat er ook van Meijel gewonnen moest worden om zicht te blijven houden op het kampioenschap.

In het begin van de wedstrijd leken we ons aan te passen aan het matige niveau van Meijel. Er werden niet veel kansen gecreëerd en het spel was een beetje gezapig. Meijel hield de eerste twintig minuten vrij makkelijk stand. Maar ik zei al dat niet iedereen van Meijel de wedstrijd zo serieus nam. Een van de verdedigers van de rood-witten legde de bal voor de voeten van The Magic (Roel) die met een subtiele voetbeweging de keepert van Meijel wist te verschalken. De 1-0 was gemaakt en Koningslust ging op zoek naar de 2-0 om de wedstrijd te beslissen. Toch was dat niet te zien aan het spel.

Het vermakelijkste in de eerste helft gebeurde in de dugout van de thuisploeg. Nadat de wedstrijdbal van het terrein werd geschoten en de reserve bal van de C1000 (tegenwoordig Jumbo voor de jongere lezers) het veld op werd getrapt om verder te spelen, bleek The Joker over een zesde zintuig te beschikken. Hij kon blijkbaar de gedachten van de Meijelse spelers lezen en zei op z’n Mééls: ‘Wat is dit vur unne bal van de C-Duzjend?’ The Joker deed zijn naam weer eer aan.

Het spel dobberde verder en de weg naar voren werd steeds moeilijker gevonden.

Toen de mannen van 3 van het achterste veld naar de kleedlokalen liepen vond er op het hoofdveld een bijzondere gebeurtenis plaats. Daar was Baarlo 5 bezig om iedere kans om te zetten in een doelpunt tegen Gona 4. Tussen de fluitsignalen voor en na rust (ca. 15 minuten) zijn er maar liefst 5 goals gevallen. Je merkt meteen wat voor amateur niveau het is, want Robert Lewandowski deed het in zijn eentje nog sneller. Nog veel werk aan de winkel voor Baarlo 5 dus.

In de rust werd er vooral gehamerd op dat we nauwkeuriger moesten omgaan met de laatste pass en dat we zo snel mogelijk de 2-0 moesten maken om de wedstrijd in het slot te gooien.

Na rust kwam winteraankoop Borrie in het veld. Hij was herstellende van een hamstring blessure. Ook kwam The Joker (Niels) de voorhoede assisteren. Al snel bleek dit een geniale tactische zet, want Meijel had niets meer te vertellen in de tweede helft. Gona 3 was zeer dreigend voor de goal en scoorde al snel de belangrijke 2-0. Een aanval over meerdere schijven belandde in de voeten van The Magic. Hij bewees weer eens een neusje voor de goal te hebben en schoot de bal in de linker beneden hoek. Niet veel later was het The Joker die beter oplette dan de Meijelse sluitpost. Toen hij de bal voor zijn voeten had besloot hij deze over de doelman in het netje te leggen. De wedstrijd was hiermee beslist in het voordeel van Koningslust. Scheidsrechter Verhaegh besloot Koningslust nog een uitgelezen kans te geven om de scoren te vergroten. Hij zag de bal op de hand van een Meijelse verdediger komen en floot voor een strafschop. The Joker ging achter de bal staan en bleef uitermate rustig. De 4-0 was een feit. The Joker kon ook nog zijn derde van de dag maken, maar had geen zin een pul bier zei hij na afloop van de wedstrijd. De score had nog wat groter kunnen zijn, want er werden nog een aantal grote kansen gecreëerd. De paal, de lat en de keeper stonden hierbij helaas in de weg.

Een leuk feitje: Het eerste (en eninge) schot richting goal van Meijel kwam zo rond de 88e minuut.

Koningslust pakte 3 belangrijke punten met een mooie 4-0 overwinning. In de kantine werd Rowan getrakteerd op een pul bier, omdat hij een puike wedstrijd had gespeeld. Ook werd er een blik gericht op de toekomst met de nieuwe gadget van gadgetman Vincent (Jesper) die een Virtual Reality bril had meegenomen. Met deze bril beland je in een andere wereld dan je daadwerkelijk bent. Een aantal heren besloot om 18+ video’s te bekijken met deze bril. De ander viel weer bijna van de kruk omdat ze in de achtbaan gingen. Iedereen was weer een ervaring rijker. Na deze bijzondere ervaring gingen de die hards het feestje voort zetten op de Dörper kermis. Voor sommige werd dit avontuur te laat en te zaat.

De groetjes en tot volgende week als we afreizen naar het brabantse Neerkant.