Helden 6 (zon)

Nick Gommans (schot)
Koen Ottenheijm (vrije trap)
...

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

10 april 2016 10:00

We schrijven zondag 10 april. De dag van de topper tegen Helden 5 en de dag dat de vertrektijd (09:00) voor twee personen, namelijk Peter Grommen en Gwoen (Rowan). De laatstgenoemde tracteert dus 10 bonnen.

Enfin, na een verliesreeks van 3 wedstrijden waren we nu gebrand om te winnen en hopen tegen de kersverse koploper het tij te keren. Vandaag is overigens ook de dag dan El Pericolosso Rosso (Ronny) zijn rentree mag maken. De comeback van het rode gevaar (El Pericolosso Rosso) duurde zo’n 20 minuten, waarna hij vervangen werd door Speedo (Nick). Ook bestond het centrale duo uit twee nieuwe gezichten. Homer (Koen) en Toby (Mats) loste het probleem in de defensie op na het wegvallen van Rocky S (Rick S) en Visje (Luc) en de afwezigheid van Paulrus. Roel H was de sluitpost van vandaag. Hij verving de afgebrokkelde Muur (Rob)

De beginfase oogt wat rommelig, maar al snel kon de conclusie getrokken worden dat Helden te pakken is vandaag. Het spel gaat gelijk op en beide ploegen komen tot kleine kansjes. De spits van Helden aasde duidelijk op de afvallende bal. Dit zorgde ook voor het meeste gevaar voor het doel van Roel H. Koningslust kwam een paar keer gevaarlijk bij de goal van Helden, maar het ontbrak aan nauwkeurigheid bij de laatste pass of aanname. Vlak voor rust was het Speedo die de defensie van Helden te snel af was. Hij kon de bal nog net met zijn puntje van de schoen langs de keeper tikken. De eerste slag was geslagen! 0-1 voor Koningslust!

In de rust was duidelijk merkbaar dat iedereen er 100% vertrouwen in had dat deze wedstrijd winnend werd afgesloten.

Na rust kwam Gwoen het veld in. Al snel bleek dat hij een gigantisch aantal fans had opgetrommeld om deze wedstrijd te bekijken. Deze harde kern in het uitvak ging niet alleen te keer als Gwoen aan de bal kwam, maar probeerde voor het hele team van waarde te zijn.

Helden drong meer aan in de tweede helft. Maar Koningslust gaf nagenoeg niets weg. De grootste kans in de beginfase van de tweede helft kwam op naam van Speedo. Hij slaagde er niet in om 5 meter voor het doel de bal onder de lat te krijgen. Na een situatie waar de scheidsrechter, die overigens goed floot, besloot om een vrijetrap te geven voor Koningslust i.p.v. voordeel merkte Vincent langs de lijn al meteen op dat dit beter zou uitpakken. Hij kreeg ook meteen gelijk toen Homer (Koen) de bal over de muur in het netje krulde. 0-2!!!! Helden voerde de druk op, maar kon alleen gevaarlijk worden met corners en vrijetrappen. Hier anticipeerde de Heldense spits steeds iets beter op als de verdediging van Koningslust. Echter leverde dit geen groot gevaar op. De grootste kansen van Helden werden overigens verzorgd door onszelf. Flankenflitzer (Jules) mikte de bal precies naast de kruising. Daarvoor was het Toby (Mats) die uitverdedigen 2.0 op de mat bracht. Hij werkte een voorzet via de paal naar buiten. Met een ‘kalm aan’ gebaar liet hij de rest weten dat hij alles onder controle had. Puik werk Mats! De druk van Helden nam steeds meer toe. De defensie van Gona 3 bezweek pas 2 minuten voor tijd, toen een schot van richting werd veranderd en niet meer goed weggewerkt kon worden door Roel H. De spits van helden stond weer goed opgesteld en tikte de 1-2 binnen. Gelukkig was dit veel te laat in de wedstrijd en waren de 3 punten binnen. Gona 3 heeft nog alles in eigen handen om kampioen te worden.

Na afloop werd er in het kleedlokaal en bij grommen nog een feestje gevierd. Ook werd de man of the match verkozen op het terras van cafe de poorter. De pul bier ging verdiend naar Politieman (Bram), die een prima potje had gespeeld.