Gona 3 pakt 3 punten in de eerste wedstrijd van 2016

...

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

13 maart 2016 11:00

Koningslust 3 – Egchel 5.

Opstelling:

Roel H

Paul       Luc         Rick        Jules

Rens    Tim    Kaj

Nick         Harm       Niels

Op zondag 13 maart wordt de competitie voor Koningslust 3 weer hervat. Dit had eigenlijk in februari al moeten gebeuren, maar door het slechte hollandse winterweer werd het steeds maar uitgesteld. Vandaag is hoofdveld op sportpark ‘De Lust’ gelukkig wel goedgekeurd door de leidsheer. In het nieuwe jaar heeft Gona 3 gezorgd voor nieuwe warmloopshirts die gelukkig wel op maat zijn.  Dit zorgt voor blije gezichten in het team, omdat we nu de bierbuik van ‘De Kogel’ niet meer hoeven te zien tijdens de warming up. De warmloopshirts worden overigens gesponserd door ‘Limburgs Uitje’.

De mannen van Gona 3 hadden er zo veel zin in dat ze gisteravond het laatste pilsje hebben laten staan, zodat ze vandaag fit waren. Behalve Paulrus die pas om half 6 (volgens Piet 6 uur) thuis was om onbekende reden. We waren dus met een volledig fitte selectie, maar moesten 3 spelers afstaan aan het 2e elftal, die geen 11 spelers bij elkaar kon krijgen. Dit voelt voor de mannen van 3 als een mes in de rug, dus niet meer doen 2! Gelukkig hebben we nog een goede transfer weten te maken in de winter. Na lange tijd maakt hij weer zijn rentree, u denkt misschien aan Edwin van der Sar, maar die luxe hadden wij helaas niet. Het was Bas ‘Borrie’ Lormans, bekend als zanger van Meine Mutti, die na anderhalf jaar blessure leed zijn kicksen weer uit de kast had getoverd.  Borrie hebben we transfervrij overgenomen van het laaggeklasseerde eerste elftal.

Enfin, 22 spelers staan om 11:00 klaar voor de seizoenshervatting. Na het eerste fluitsignaal van schiedsrechter Verhaegh was duidelijk dat Gona 3 nog wat stroef uit de startblokken kwam. In de beginfase werd er niet veel gecreëerd door beide partijen. Na het aftasten was het plots Speedo (Nick) die doorkwam aan de rechterflank. Leuk Feitje: Nick is de enige Egchelnaar die op het veld staat in de wedstrijd tegen Egchel. Wie verzint het? Weer verder met de actie van Speedo; Speedo versnelt richting achterlijn. Voor de verandering loopt hij de bal dit keer niet over diezelfde achterlijn, maar houdt het overzicht. Hij ziet de aankomende Paulrus helemaal vrij staan op de rand van de 16 en legt de bal goed voor op hem. Paulrus weet hier wel raad mee en rond beheerst af.  1-0. Verderop in de eerste helft denkt Gona 3 zelfs op 2-0 te komen. Speedo legt de bal af op Djie-ai-djo, maar die stond volgends de Egchelse grensrechter buitenspel. Het blijft dus 1-0.

In de rust werd de eerste helft besproken onder het genot van een warme beker thee. Er werd ook nog even gelachen toen Atmeister Jannes tijdens zijn tactische toespraak een vreemd woord uit zijn vocabulair toverden. Het citaat luidt: Het staat voorin knoepie-knoepie vol.

In de tweede helft kwam Koningslust 3 beter uit de startblokken. Na ongeveer 10 minuten spelen, werd The Magic (Roel) diep gestuurd. The Magic komt vrij voor de keeper en heeft nog een beetje magie over om de bal in het netje te laten verdwijnen. Na kwartier spelen kwam dan het moment waar alle supporters op aan het wachten waren. De rentree van Borrie werd werkelijkheid. Moeder Gerrie voelde dit aan haar water en kwam precies optijd aanzetten op sportpark ‘De Lust’.  Onder luid applaus van de harde kern kwam onze aanwinst Borrie het veld in. Zet ‘m op Borrie! Even later werd de wedstrijd weer spannend toen Egchel de aansluitingstreffer maakte. De verslaggever zag dit moment niet gebeuren, omdat hij woorden te kort kwam over de rentree van Borrie. Ik heb me laten vertellen dat het geen blunder was van Roel H, die De Muur (Rob) vandaag verving. Met nog genoeg tijd op de klok leek het nog een spannende wedstrijd te worden. Echter werd het dat niet. Scheidsrechter Verhaegh had wel nog een verassing voor iedereen in en om het veld. Tot ieders verbazing floot hij voor het einde van de wedstrijd, terwijl iedereen dacht dat er nog minstens 5 minuten te spelen waren. Maar eigenlijk vonden wij het wel prima. We hadden de eerste 3 punten in 2016 binnen.

Na afloop van de wedstijd werd er nog gedronken op de nodige verjaardagen die er in de winter hadden plaatsgevonden. De pilsjes smaakten extra lekker, omdat we hoorden dat onze directe concurent (Helden) had verloren van Beringe.

Volgende week staat er voor ons geen wedstrijd op het programma. We zien ons weer terug tijdens het dubbel programma in het paasweekend.

Knoepie-Knoepie

Tot dan!