Het Paasweekend

Mannen zondag, 3, 6e klasse 20

28 maart 2016 11:00

Het Paasweekend.

Zo’n 1983 jaar geleden vond er een opmerkelijke gebeurtenis plaats. Jezus van Nazareth stond op uit zijn dood. Dit betekend tegenwoordig dat er 2 keer in 36 uur gevoetbalt moet worden door het derde elftal van Koningslust.

Allereerst stond op zaterdag de uitwedstrijd tegen Roggel op het programma. Gona 3 reisde met 3 versterkingen van het in blakende vorm verkerende vierde elftal af naar Roggel en was klaar om de strijd aan te gaan. Eenmaal bezig met de warming-up gebeurde er 1983 na dato ook een opmerkelijke gebeurtenis op de Roggelse voetbalvelden. Het was Zeeboei (Leroy) die een klein goaltje over het hoofd zag en hier vol in galoppeerde. Toen iedereen was bijgekomen van het lachen, en Zeeboei van de botsing, kon de wedstrijd beginnen.

Beide ploegen begonnen fel aan de wedstrijd. Al snel was merkbaar dat Roggel ons niet in ons spel liet komen. Het was ook Roggel dat terecht op voorsprong kwam met een mooie krul in de kruising. De Muur (Rob) was geklopt. Kansen werder er niet echt gecreëerd toen plotseling The Magic (Roel) de bal met zijn knie in het doel ramde uit een voorzet van Vincent (Jesper). We mochten dus niet klagen met een 1-1 ruststand.

In de tweede helft werd het spel van ons iets beter. We kwamen steeds dreigender richting goal van de tegenstander. Dit leverden een paar kleine kansen op. De grootste kans was toen er een bal uit een corner van de doellijn werd gehaald. Naarmate de wedstrijd het einde naderde werd Roggel steeds sterker. Uiteindelijk bezweek de defensie van Koningslust. Vijf minuten voor tijd werd een corner binnengekopt.

Onze eerste verliespartij van het seizoen was het feit, maar de teleurstelling moest snel worden verwerkt omdat 36 uur later de volgende tegenstander op het programma stond. Dit was het altijd lastig BEVO uit Beringe.

Op tweede paasdag konden de gesettelde mannen niet gaan brunchen of naar de ikea met de vrouw, want er moest gevoetbalt worden. Er stond een belangrijke wedstrijd op het programma, want er moest gewonnen worden om de voorsprong op de concurrenten te behouden.

Al snel bleek dat het spel al beter was dan in de wedstrijd tegen Roggel. We kwamen een paar keer gevaarlijk voor de goal. Gwoën (Rowan) die zijn poging 1 op 1 met de keeper geparreerd zag worden, Speedo (Nick) die de bal er niet in kon krijgen en zo waren er nog een aantal pogingen die niet goed uitpakten voor Gona 3. Beringe dat eigenlijk weinig te vertellen had in de eerste helft had het geluk aan hun zeide. Het profiteerde van een klein foutje dat gemaakt werd in de verdediging van Koningslust. Alweer keek Koningslust tegen een achterstand aan.

In de tweede helft wist Gona 3 wat hun te doen stond. Er mocht gewoon niet verloren worden. Maar toch gebeurde dat. Koningslust probeerde alles maar kwam er niet aan te pas. Kansen werden er niet meer echt gecreëerd. Het spel verslapte en BEVO profiteerde hiervan. De 2-0 kwam op het scorebord en ook werd het nog 3-0.

De koploper werd net als Jezus gekruizigd tijdens het paasweekend. Nu is het hopen dat we ook kunnen opstaan uit de dood en de opwaartse spiraal weer weten te vinden. Mocht dit niet gebeuren dan bekeren we ons allemaal tot het boedhisme om deze klapper mentaal te verwerken.

Al met al was het geen geslaagd voetbalweekend, maar werd er toch nog een klein feestje gehouden in de kantine op de klinkend remise (5-5) van Gona 4. Op naar volgende week als de thuiswedstrijd tegen Heibloem op het programma staat. De week er na is de (alles beslissende) topper uit tegen Helden.