Blerick 5 (zon) - Koningslust 2 (zon)

Blerick 5 (zon)

Jeffrey Daniels (intikker)
... (kopbal)
Sander Kurvers (intikker)
Assist: Rik Lemmen

Mannen zondag, 2, 5e klasse 13

17 april 2016 11:00

Vandaag speelde wij de uitwedstrijd tegen SV Blerick 5. De thuiswedstrijd hadden we al met 7-0 gewonnen. We moesten dus waken voor onderschatting. Omdat het sportpark tussen 2 spoorlijnen lag was het voor onze uitsupporters ook makkelijker om de lange reis naar Blerick te maken. Er waren namelijk 4 supporters meegereisd.

Voordat de wedstrijd al was begonnen kregen de bankzitters al commentaar van onze vlagger (Peter). We zaten namelijk op het verkeerde bankje. Peter wilde namelijk niet voor de bank van de tegenstander gaan vlaggen. Hierdoor floot de scheidsrechter pas 5 minuten na 11 uur voor het begin van de wedstrijd. In de 3de minuut zijn wij voor het eerst gevaarlijk. Jeffrey zag zijn schot net over de lat getikt worden door de keeper. In de 16de minuut is Blerick voor het eerst gevaarlijk. De spits probeert een lobje over Mick heen maar hij weet de bal langs het doel te werken. 4 Minuten later gooit Pipi de trukendoos open maar schiet hij net langs. In de 31ste minuut krijgt Roel H. een grote kans. Op aangeven van Roel G. weet hij alleen voor de keeper de bal niet in het netje te schieten. In de 35ste minuut gaat Blerick alleen op Mick af maar in plaats van dat hij schiet geeft hij de bal verkeerd op een Blerickse medespeler. Net voor rust wordt dan eindelijk de score geopend. De 43ste minuut staat op het scorebord wanneer Jeffrey de 0-1 in een leeg doel kan schieten. Dit doet hij nadat een voorzet niet goed word weggewerkt door de keeper.

In de 2de helft begint Blerick goed. Na een vrije trap in de 47ste minuut kan een speler helemaal vrij de gelijkmaker maken. 1-1. Na deze tegentreffer gingen wij al snel weer op zoek naar de voorsprong. In de 53ste minuut omspeelt Jeffrey de keeper en legt hij de bal op het hoofd van Sander. Hij weet de bal echter niet in het doel te werken. 1 Minuut later is het wel raak. Een vrije trap van Stan wordt los gelaten door de keeper. Pipi is er als de kippen bij en tikt de bal in het doel. 1-2. Tijdens de felicitaties van zijn teamgenoten loopt hij dan ook zo trots als een pauw terug naar zijn eigen helft. Echter kunnen wij niet lang genieten van de voorsprong. 4 Minuten later scoort Blerick dezelfde goal als de 1-1. Weer een vrije trap en weer staat er iemand te slapen in onze verdediging. 2-2. In de 66ste minuut is er bijna de voorsprong voor Blerick. Een afstandsschot lijkt de kruising in te gaan maar Mick zit er nog net aan. In de 81ste minuut krijgt Rik de bal aan de zijkant. Hij slingert deze voor het doel op de kogelvrije spits. Deze spits is Sander die de bal in het doel werkt. 2-3. In de 87ste minuut krijgt Pipi nog een schietkans. Hij schiet de bal over het vangnet waarna hij zelf al ‘chips’ roept. Hierna probeert Blerick nog de gelijkmaker te maken maar onze verdediging staat nu wel op te letten. Na 1 minuut blessuretijd vind de goed leidende scheidsrechter het dan genoeg.

Na de monsterscore van vorige week weten wij vandaag weer te winnen. Door deze overwinning doen wij nog steeds mee voor de 2de plaats. Volgende week spelen wij de derby tegen Helden 4 om 12 uur. Hopelijk kunnen wij dan weer rekenen op de vele supporters.