Koningslust 2

Stan Vissers (penalty)
Peter Janssen (intikker)
Assist: Roel Heldens
Christian van den Boer (afstandschot)
Jeffrey Daniels (afstandschot)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 13

10 april 2016 12:00

Will Verhaegh

Na 2 uitwedstrijden op rij speelde wij vandaag weer eens een keertje thuis. De boys uit Venlo kwamen op bezoek. Daar waar wij in Venlo met 2-1 van hadden verloren. Tegen de nummer 9 van de ranglijst hadden wij dus wel wat goed te maken.

W. Verhaegh die scheidsrechter was vandaag floot om 12.01 uur voor het begin van de wedstrijd. Dit deed hij onder het oog van 31 supporters en 1 hond. We starten de wedstrijd goed en dat leid in de beginfase tot enkele kleine kansjes. In de 10de minuut mag ik dan de eerste van de vele grote kansen die wij later in deze wedstrijd krijgen noteren. Sander wordt weggestuurd door Jeffrey. Echter faalt Sander wanneer hij oog in oog met de keeper staat. Uit de corner die hierna volgt weet Sander wel te scoren. Hij profiteert van een scrimmage voor het doel van Venlosche Boys. 1-0. In de 12de minuut probeert Jeffrey het van afstand. Hij weet het vangnet nog niet eens te raken en dat betekent een zakje chips. In de 17de minuut wordt de stand 2-0. Jeffrey pingelt door de verdediging en legt de bal af op Pipi die de bal in het netje prikt. 2 Minuten later krijgen de bezoekers een vrije trap op een gevaarlijke plek. Mick zet zijn muurtje goed neer waardoor de bal over het vangnet gaat. Chips!! In de 23ste minuut gaat onze tegenstander ons ook maar even helpen. Jeffrey geeft de bal voor op Mike die de bal zo in kon tikken. Mike’s tegenstander wilde niet dat Mike ging scoren dus deed hij dit maar zelf. 3-0. In de 27ste minuut wordt het 4-0. Mike geeft de bal op Jeffrey die de bal in het hoekje schiet. In de 42ste minuut zorgt Roel weer voor een merkwaardig moment. Hij krijgt de bal in zijn voeten gespeeld. In zijn ooghoeken ziet hij een tegenstander aan komen en besluit hij om zich zelf maar te coachen, omdat zijn medespelers dit niet deden. In de 44ste minuut krijgen wij toch weer een tegengoal. Mick twijfelt of hij wel of niet uit de goal moet komen en de spits weet dan wel raad met deze kans. 4-1. Eén minuutje later weten wij deze goal alweer goed te maken. De heer Verhaegh besluit om ons een strafschop te geven. Stan staat achter de bal en die schiet de bal koel in de hoek. 5-1. Rust.

In de 2de helft beginnen wij weer goed. In de 47ste minuut mag ik het 2de zakje chips voor Jeffrey noteren. Hij schiet de bal weer over het vangnet heen. In de 54ste minuut gaan we weer vrolijk verder met doelpunten maken. Uit een corner van Roel tikt Pipi de bal in het doel. 6-1. Na dit doelpunt wordt er door de zeer enthousiaste bankzitters de 10 geroepen. Echter moeten wij wel lang wachten op het volgende doelpunt. Deze valt in de 68ste minuut. Hierbij zijn de invallers van het 3de elftal belangrijk. Leroy bewijst eerst weer eens dat hij toch wel een beetje een ego is. In de rebound komt de bal bij Rowan die de bal dan wel in het doel schiet. 7-1. In de 71ste minuut komt de 10 weer in zicht. Christian weet de bal van grote afstand over de keeper in het doel te schieten. 8-1. In de 73ste minuut heeft Mick de bal weer eens in zijn handen. Hij gooit de bal uit waarna hij een schitterende pirouette maakt. 2 Minuten later valt de 9-1. De keeper besluit ons ook maar te gaan helpen en gaat de fout in. Rowan geeft de bal af op Jeffrey die de bal in het lege doel schiet. 9-1. In de 78ste minuut probeert Christian zijn schitterende goal opnieuw te doen. Echter kan de doelman nu wel bij de bal en tikt deze over het doel. De laatste kans en goal van de wedstrijd komt op naam van Jeffrey, die er dus 3 maakte vandaag. In de 87ste minuut schiet hij de bal in het netje. 10-1. Daarna besluit de heer Verhaegh dat het genoeg is voor vandaag en fluit hij een half minuutje te vroeg voor het eindsignaal.

Daar waar de afgelopen weken de bal er maar niet in wou, ging het vandaag erg gemakkelijk. Het afwerken op de trainingen heeft dus gewerkt. Volgende week staat er weer een uitwedstrijd op het programma. We spelen dan in Blerick tegen Blerick 5. In de thuiswedstrijd wonnen wij al met 7-0. Hopelijk kunnen we dan weer de 3 punten meenemen. Om 11 uur start de wedstrijd en we hopen dat er weer enkele supporters mee reizen.