Sportclub Irene 4 (zon) - Koningslust 2

Mannen zondag, 2, 5e klasse 13

3 april 2016 10:00

Eerste nederlaag in 2016

Vandaag  speelden wij weer een uitwedstrijd en weer moesten we de Maas over. De wedstrijd tegen Sportclub Irene 4 stond gepland. Voor vele spelers betekende dit, dat we (te) vroeg moesten voetballen. Ook waren er 5 uitsupporters meegereisd naar Tegelen.

In de eerste minuten kwamen wij niet goed uit de startblokken maar dat leidde ook weer niet tot kansen voor Irene. Echter krijgen wij in de 14de minuut de eerste kans. Pipi weet een bal niet in de hoek te koppen en scoort dus niet in de minuut van Johan Cruijff. Tien minuten later is ook Irene gevaarlijk met een kopbal. Deze bal ziet Mick langs het doel verdwijnen. Naarmate de 1ste helft vorderde werden wij steeds sterker en dat leidde tot meer kansen. In de 33ste minuut krijgt Jeffrey een  schiet kans maar hij raakt de cornervlag. 1 Minuutje later is het weer Jeffrey die schiet maar nu moet de keeper redden. Uit deze corner komt Karst een haartje te kort om de bal op zijn Free Willy’s in het doel te koppen. In 42ste minuut kan Karst de bal wel koppen uit een vrije trap van Koen. Helaas mikt Karst de bal over het doel. Hierna is Koen zelf gevaarlijk maar deze bal wordt gestopt door de keeper. In de 45ste minuut krijgt Pipi nog een kans maar hij kan niet voorkomen dat met de rust de brilstand nog op het ontbrekende scorebord staat.

In de 2de helft die om 11:06 uur begon was het zonnetje gaan schijnen. Dit resulteerde gelijk in een mislukte voorzet van Rik die op de kruising van het doel valt. In de 55ste minuut heeft Bas een klein probleem. Hij moet van schoeisel wisselen en zal met zijn gloednieuwe witte voetbalschoenen de aanvallers van Irene moeten afstoppen. In de 63ste minuut is het Jeffrey die de bal niet langs de keeper in het doel kan werken. 2 Minuten later wordt Irene weer eens gevaarlijk. De bal gaat via de lat over het doel. In de 68ste minuut probeert Rob het van afstand maar de bal rolt langs het doel. In de 72ste minuut zet Roel de motor weer eens aan maar ook hij kan niet scoren. De kansen worden steeds groter en de 0-1 hangt in de lucht. In de 76ste minuut krijgt Jeffrey de bal van Pipi. Hij wacht wat te lang met uithalen en schiet langs het doel. Na een corner van Irene in de 80ste minuut counteren wij naar het Ireense doel. Jeffrey komt alleen voor de keeper na een steekpass van Sander. Maar de buurman van Joey ligt weer in de weg. In de 82ste minuut staan wij niet op te letten. De spits schiet de bal goed in de hoek en Mick kan de bal net niet aan de goede kant van de paal werken. 1-0. Na deze domper gaan we nog vol voor de 1-1. Helaas komt deze er niet meer. We krijgen zelfs in de 90ste minuut nog de 2-0 om de oren na een counter van Irene.

Helaas de eerste nederlaag van 2016. Komende week maar eens gaan trainen om de bal in het doel te schieten. Zodat we volgende week de 3 punten in Koningslust kunnen houden wanneer wij tegen de boys uit Venlo spelen. Ook willen wij graag de uitsupporters bedanken voor de support en hopelijk zijn jullie er aanstaande zondag ook weer bij.