Koningslust 2 (zon) - vvVOS 3 (zon)

vvVOS 3 (zon)

Assist: Roel Ghielen

Mannen zondag, 2, 5e klasse 13

20 maart 2016 11:00

Piet Heldens

Het is 20 maart 2016. Dat betekende dat onze eerste thuiswedstrijd van 2016 op het programma stond. Tegenstander zijn de vossen uit Venlo, oftewel Vos 3. Daar waar wij in de uitwedstrijd nipt hadden verloren hadden wij nu dus wat goed te maken. Scheidsrechter was de heer Heldens die nog een kater had van de nederlaag van zijn clubje VVV. Om klokslag 11 uur floot de heer Heldens voor de start van de wedstrijd. Na 3 minuten ontstonden de welbekende discussies al op het veld. Dit leverde nog geen gevolgen op. In de 7de minuut krijgt Vos een vrije trap op een gevaarlijke plek. Dit keer zet Mick wel een recht muurtje neer en beland de bal in de muur. Na een kwartier voetballen worden wij voor de eerste keer gevaarlijk. Na een voorzet van Roel G heeft Roel H hem voor het intikken. Helaas stuitert de bal net voor het schieten op door een van de vele polletjes op het veld. Geen goal dus, maar wel een zakje chips. Na een klein halfuur spelen (minuut 29) valt de openingstreffer. Na een goede aanval over de rechterkant van de tweeling van Lemmen komt de bal bij Roel G terecht die hem afgeeft aan Jeffrey. Hij weet wel raad met deze kans en schiet de bal tegen het net. 1-0. Vos heeft weinig te zeggen in Koningslust want Mick heeft vooralsnog een rustige morgen. In de 34ste minuut krijgt Christian de bal in de zestien. Hij mikt helaas net naast. Net voor het rustsignaal is er een opmerkelijk moment. De keeper van Vos pakt de bal 2x achter elkaar in de handen wat natuurlijk niet mag. Een indirecte vrije trap binnen de 16 meter is het gevolg. Jeffrey neemt deze maar schiet de bal tegen een van de vele Vos spelers aan. Na deze kans is het dan ook rust.
In de 2de helft gebeurt er vrij weinig. In de 57e minuut wordt Vos toch nog gevaarlijk. Maar de spits heeft moeite met de afwerking. Dan maken we weer een grote stap. In de 84ste minuut mag ik het hoogtepunt van de wedstrijd noteren. Roel H gaat een corner nemen. In plaats van dat hij de bal raakt schiet hij tegen de cornervlag aan. Roel H laat de vlag gewoon liggen maar zijn papa raapt de vlag wel op en zet deze weer op zijn plaats. In de laatste minuten gaat Vos veel risico's nemen om de gelijkmaker te maken. In deze laatste minuten konden wij ons doelsaldo flink omhoog krijgen. Echter falen onze spitsen wel 6x wanneer zij alleen op de keeper van Vos. Nadat de blessuretijd er ook op zat floot de volgens hem zelf goed leidende scheidsrechter voor het einde. Hij gaf zichzelf namelijk een 9 voor zijn wedstrijd.
Deze overwinning betekende ook dat wij Vos op de ranglijst voorbij gaan. Volgende week voetballen wij op de zaterdag in verband met Pasen. Om 17.00 spelen wij in Reuver tegen het plaatselijke 5de elftal. Hopelijk kunnen we daar de goede reeks doorzetten.