Koningslust 2 (zon) - MVC'19 4 (zon)

MVC'19 4 (zon)

Jeffrey Daniels (afstandschot)
Jeffrey Daniels (afstandschot)
Sander Kurvers (intikker)
... (vrije trap)
Koen Ottenheijm (afstandschot)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 13

16 mei 2016 11:00

Rens van Dommelen

Vandaag stond de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma. De buren uit Bree kwamen op bezoek. Scheidsrechter vandaag was de heer van Dommelen. Verder waren er 19 supporters aanwezig tijdens de wedstrijd.

Al snel bleek dat wij een maatje te groot waren voor Maasbree. Na 21 seconden lag de bal al in het netje. Sander ziet zijn schot geblokt worden maar Peter is er als de kippen bij om de bal wel in het doel te werken. 1-0. In de 4de minuut wordt het al 2-0. Het verdwaalde eendje Roel kopt de bal naar Jeffrey die de keeper met een afstandsschot weet te verschalken. 3 Minuten later wordt er weer gescoord. Het is weer Jeffrey. Hij krijgt de bal goed terug gelegd van Christian en schiet de bal in het linker hoekje. 3-0. In de 17de minuut krijgt Peter de bal uit een ingooi. Hij geeft de bal voor op onze goaltjesdief Sander en hij tikt de bal binnen. 4-0. Naast het verdwaalde eendje speelde er nog een dier mee bij ons. Het was Rik de giraffe die zonder bal en tegenstander in de buurt over zijn eigen benen struikelde. In de 22ste minuut schiet Jeffrey op doel. De keeper kan deze nog keren maar weer is Peter er als de kippen bij en maakt hij de 5-0. Na deze treffer komt Maasbree wat meer van eigen helft af. Dit leverde dan ook een 5-2 ruststand op. Eerst schieten zij een vrije trap in de 35ste minuut laag in de hoek binnen. 2 Minuten later wordt er weer gescoord na een steekpass door onze verdediging.

Na de rust wilde wij de score nog verder gaan uitbreiden. In de 56ste minuut krijgt Koen de bal van Peter op de 16 meter lijn. Koen schiet de bal met de binnenkant van de voet via de binnenkant van de paal in het doel. 6-2. Hierna volgen er nog enkele wissels en komen er weinig tot geen kansen. Echter vind Pipi dat hij ook maar eens moet gaan scoren. In de 74ste minuut schiet hij met een buitenkantje de bal in het doel. Dit doet hij wel met hulp van de doelman. In de 88ste minuut vind Pipi nog een keer het net. Na een verwoestend schot van Peter kan Pipi de bal in het lege doel intikken. 1 Minuut later (89ste minuut) vind de goed leidende scheidsrechter het voldoende voor vandaag en floot hij voor het eindsignaal.

Een goede en dikke overwinning dus. Hopelijk bied dit veel hoop voor komend seizoen wanneer wij dan weer voor het kampioenschap moeten gaan. Echter betekent dit het einde van het seizoen. Dat betekent ook dat de verslaggever zijn taak er voor dit jaar op heeft zitten. Hij gaat volgend seizoen weer zelf voetballen. Hopelijk doet zijn nog onbekende opvolger (Joey?) het net zo goed als mij.