Reuver 5 (zon) - Koningslust 2 (zon)

Reuver 5 (zon)

...

Mannen zondag, 2, 5e klasse 13

26 maart 2016 17:00

Voor de verandering speelde wij vandaag op de zaterdag. We moesten op bezoek bij de mannen van Reuver, altijd lastig. De eerste problemen waren er al voordat wij het sportpark in Reuver hadden bereikt. Karst reed voorop want hij dacht dat hij het sportpark wel wist te liggen. Alleen was Karst vergeten dat we vandaag moesten voetballen en niet de Free Willy moesten trainen. We kwamen namelijk uit bij het zwembad van Reuver. Dankzij chauffeur Bas die de weg wel wist kwamen we dan aan bij de voetbalvelden. Ook waren er vandaag 3 uitsupporters meegereisd.

Eenmaal de wedstrijd was begonnen waren de intenties  snel duidelijk. Wij waren de betere ploeg en dat resulteerde in veel kansen. De eerste was voor Christian in de 7de minuut. Hij komt alleen voor de keeper maar weet de bal niet in het netje te schieten. In de 11de minuut test Rob de keeper met een goed afstandsschot. Kans nummer 3 is voor Pipi. In de 13de minuut lobt hij de bal over de keeper maar ook langs het doel. In de 27ste minuut stoomt Bas naar voren, maar hij wordt gestuit door een van de vele grassprietjes. Onze andere centrale verdediger moet er in de 37ste minuut van af. Chris raakt geblesseerd en Sander komt er voor hem in. Edwin geeft een paar positie wijzigingen door aan een paar spelers en Mats praat Edwin nog voor de zekerheid na, zodat de spelers duidelijk wisten wat hun nieuwe positie was. In de 41ste minuut krijgen wij een corner. De bal komt op het hoofd van Koen die de lat raakt. 2 minuten later wordt Reuver dan eindelijk eens gevaarlijk. Een vrije trap gaat een metertje over het doel.

In de 2de helft komen wij uitstekend uit de startblokken. Na 1 minuut spelen krijgt Pipi de bal aan de zijkant die de bal voorgeeft. Jeffrey krijgt de bal voor zijn voeten en weet de bal in het doel te werken. 0-1. In de 55ste minuut worden wij weer gevaarlijk uit een hoekschop. De keeper gaat onder de bal door maar Karst weet de bal voor een leeg doel toch over te koppen. In de 57ste minuut komt Reuver weer eens in de aanval en door onoplettendheid in onze verdediging weten ze ook nog de onverdiende gelijkmaker te maken. 1-1. We raken niet in de war van de gelijkmaker en worden in de 63ste minuut alweer gevaarlijk. Sander komt alleen voor de keeper maar scoort niet. Reuver komt er niet meer uit en hoopt de gelijke stand als eindstand te halen. In de 81ste minuut krijgt Rik nog een kans maar ook hij weet niet te scoren. De laatste kans is voor Pipi. Hij staat helemaal vrij na een voorzet maar kopt de bal niet in het doel. Enkele minuten later is het afgelopen en fluit de scheidsrechter voor het einde.

Helaas geen 3 punten die zeker verdient zouden zijn. Wel blijven we nog ongeslagen in 2016. Volgende week staat de vroege uitwedstrijd in Tegelen op het programma. We spelen dan om 10.00 tegen Sportclub Irene 4.