Vriendinnendag V.V. Koningslust

20 oktober 2012 18:00

Zaterdag 20 oktober 2012, vandaag was het dan zover: de vriendinnendag van V.V. Koningslust.
De meeste meiden hadden 1 of meer vriendinnen meegenomen naar sportpark "de Lust".
V.V. Koningslust heeft een meidenteam C1 maar ook een gemengd E2-team.

De dag stond voor de geïnteresseerde vriendinnen in het teken van kennismaken met de voetbalsport en kijken hoe goed hun vriendinnen al kunnen voetballen.

De vriendinnen hebben naar de warming-up gekeken en daarna was het tijd voor een echte meidenwedstrijd.

MC1 speelde een spannende bekerwedstrijd tegen Sparta '18. Die ze met hard werken en een goede inzet wonnen met 5-3.

De E2 speelde een wedstrijd tegen Hegelsom E2. Deze was iets minder spannend dan de andere wedstrijd. Goed gespeeld maar helaas ondanks een goede inzet verloren met 3-14. Maar dat mocht de pret op deze vriendinnendag niet drukken.

Na de wedstrijden heeft iedereen in de kantine broodjes gegeten en even gezellig bijgekletst. Daarna was het voor de meisjes tijd om zich klaar te maken voor de training en te laten zien hoe zij elke week de fijne kneepjes van de voetbalsport leren. Een aantal A-spelers kwamen Mark, Edwin en Bram bijstaan om de training zo goed mogelijk te laten verlopen. Er werd natuurlijk eerst gestart met een warming-up, altijd erg belangrijk; rennen, warmlopen en wat oefeningen doen. Na de warming-up werden de meiden in 4 groepen verdeeld en kon er begonnen worden met het spellencircuit bestaande uit:
Penaltyschieten, Pion voet/trefbal, de bal proberen in het vak te schieten, en als laatste alle ballen uit het vak te schieten.

Nadat alle groepen klaar waren met het spellen circuit was het tijd voor partijtjes. Er werden 4 eerlijke teams gemaakt. De meiden deden allemaal goed hun best en hebben allemaal geprobeerd om een goal te maken. Voor een aantal is dat ook gelukt. Goed zo!

Alle meiden inclusief leid(st)ers samen op de foto:
Na afloop van de training was er tijd om te douchen of op te frissen. In de kantine stond voor elk meisje een klein presentje, een glaasje drinken en een zakje chips klaar.
Het was een gezellige middag en we hopen dat jullie het ook allemaal leuk gevonden hebben. Hartstikke bedankt dat jullie vandaag aanwezig waren en hopenlijk zien we jullie nog eens terug op sportpark "de Lust".

Meiden die interesse hebben om te gaan voetballen kunnen zich aanmelden via het aanmeldformulier op de site of via [email protected]

Klik op onderstaand album voor de foto's die tijdens de vriendinnendag gemaakt zijn:

Samengesteld met dank aan Manouk Daniëls voor de geleverde input!
Bron: PR V.V. Koningslust