Verslag najaarsreeks 2016 JO11-2

2 januari 2017 13:30

Dit jaar start vv Koningslust weer met een E2 al noemen we dit voortaan JO11-2G. Dit staat voor jongens competitie onder de 11 het 2e team en de G staat voor gemengd.

We starten op 24-09-2016 met onze eerste competitie wedstrijd waar we helemaal kansloos waren tegen de latere kampioen Kronenberg JO11-1 (24-0 verloren) , de volgende wedstrijd konden we iets meer weerstand bieden maar we werden wederom overklast en dit maal door MVC JO11-6, echter konden we het MVC doel toch ook 2 keer vinden (2-5 verloren). De volgende wedstrijd was tegen RKMSV JO11-4, en we troffen een tegenstander van vergelijkbaar kaliber, en het was dan ook een leuke en spannende wedstrijd, die nipt werd verloren met 3-2. Tegen Sparta JO11-6 was ook een wedstrijd die we snel willen vergeten, we werden getrakteerd op een 0-17 nederlaag. Op 5 november kwam Bevo JO11-2 op bezoek en dat was een tegenstander die gelijkwaardig was, en er ontstond dus ook een open wedstrijd waar veelvuldige het doel getroffen werd. Helaas was Bevo net iets gelukkiger in de afwerking en de eindstand was dan ook 9-11. De week erna gingen we op bezoek bij FC Oda JO11-6, en tot onze verbazing troffen we een geheel meiden team, op zich geen probleem waren het niet dat diverse meiden de leeftijd van 11 al lang gepasseerd waren, en daardoor meer als een kop groter waren als onze grootste spelers. Onze boys en girls waren dan ook onder de indruk, en we verloren dus ook met 11-2.  Als volgende tegenstander troffen we op de Panningen Echel combinatie JO11-5, en in een zeer spannende wedstrijd werden de eerste drie punten verdiend, in een zwaar bevochten 2-3 overwinning. Tegen Grashoek JO11-2 kwamen we te snel op achterstand waardoor de moed bij de meeste spelers in de schoenen zakte waardoor een behoorlijke nederlaag dan ook onvermijdelijk was, 1-7. In de laatste wedstrijd tegen Helden JO11-5 werd toch definitief de rode lantaarn overgegeven aan Panningen/Echel want we wonnen in deze zeer spannende derby terecht met 5-4.

Nu kunnen we dus ook met een gerust hart zeggen dat we zeer zwaar waren ingedeeld voor de competitie, en dat we hopende dat de volgende seizoen helft, meer spannende wedstrijden gaat geven. In de Beker blijkt JO11-2 een echte cupfighter te zijn, met 3 gewonnen wedstrijden in de beker gaan we volgend jaar verder met bekeren J.

Kort om, was dit een seizoenshelft met leerzame wedstrijden waar we in de komende reeks hopelijk de vruchten van gaan plukken.