Sinterklaas op bezoek bij vv Koningslust

10 december 2022 13:45

Op vrijdag 2 december bracht Sinterklaas met 2 van zijn pieten, voetbal Piet en luister Piet , een bezoek aan de spelers en leiders van de JO7 en JO9 van vv Koningslust.

Uit volle borst werd er gezongen om de Sint en zijn pieten hartelijk te verwelkomen in de kantine. Het duurde eventjes maar plots werd er flink op de raam geklopt en niet veel later kwamen de pieten, flink strooiend met pepernoten, samen met Sinterklaas binnen.

Allereerst gaf Sinterklaas alle kinderen een hand want hij was zo blij dat hij na corona weer op bezoek kon komen bij de spelertjes van vv Koningslust.

Nadat hij plaats had genomen in zijn stoel vroeg hij aan de kinderen of ze ook fan waren van het Nederlands elftal. Maar tot zijn verbazing zeiden David en Milan dat ze ook voor Polen waren. Sinterklaas zei dat hij de Polen ook goed vond vooral de spits Lewandowski.

Toen was het de beurt aan de spelers van de JO7. Het was de pieten opgevallen dat er meerdere broertjes en zusje bij elkaar voetbalden in dit team. Seff en Fenn , Brent en Dies en ook nog Wout en Indy. Sinterklaas vond het erg leuk en gezellig dat er een soort familieteam was bij de club.

Hierna moesten Rav en Loek ook even bij de Sint komen De voetbalpiet had namelijk gezien dat zij wel erg vaak met hun handen in de zak stonden tijdens de training. En hij vond dat je echt niet kunt voetballen en rennen met je handen in de zak. Loek en Rav beloofden dat ze voortaan handschoenen aan zouden trekken tegen de kou zodat ze hun handen uit de zakken konden laten tijdens het trainen.

Ook Bart mocht bij de sint komen want op de site stond Bart ook als leider bij de JO7 en Sinterklaas was daar blij mee want met zoveel spelers bij de JO7 kon Anja wel hulp gebruiken.

Supporter Piet had ook een lijstje gemaakt voor de Sint en wel over de spelers van de JO9. Daarom mochten ook zij een voor een bij Sinterklaas komen:

• Anouk is namelijl overal inzetbaar en zelfs in de goal waar ze ook staat ze doet overal het uiterste best.
  • Tazmin is ook heel gedreven op het veld en heeft altijd een goed humeur behalve als ze verliezen.
  • Teun heeft altijd wel tijd voor een praatje (behalve vanavond met de Sint) Hij vindt het wel lastig in de wedstrijd als hij moet aanvallen of verdedigen.
  • David en Milan maakt het niet uit welke dag het is zij voetballen namelijk bijna elke dag van de week. Je kunt ze er zelfs ’s nachts voor wakker maken. Winnen vinden ze iets te belangrijk daarom is het moeilijk om bij verlies de traantjes te bedwingen.
  • Rick vindt het nog lastig om zelf de voetbalschoenen aan te trekken, maar op het veld gaat hij als een trein.
  • Eline vindt voetballen nog wat moeilijk maar ze zorgt wel heel goed voor de gezelligheid in het team.
  • Rijk is keeper en hij doet dat heel goed. Alleen vindt hij het soms saai in de goal en in deze tijd van jaar krijg je het als keeper snel koud daarom wil hij ook wel eens voetballen.

Nadat de spelers van de pieten allemaal een snoepzak hadden gekregen bedankte Brenda Sinterklaas en zijn 2 pieten voor hun komst en zongen de kinderen het liedje Dag Sinterklaasje voor ze bij het verlaten van de kantine. Al met al was het weer een spannende en maar zeker ook leuke avond voor de spelers van de JO7 en JO9!

DSC_0532_edited.jpg

Klikt op de foto om alle foto's te bekijken.