F-pinksterweekend weer een groot succes..

25 mei 2015 17:00

De jongens en meisjes van de F 1, 2 en 3 hebben een gezellig maar vermoeiend weekend achter de rug. De jaarlijkse overnachting met bijbehorend spellencircuit stond op het programma. En natuurlijk de confrontatie met het team van de moeders/vaders..

Om 7 uur vrijdagavond stond iedereen paraat en nadat Anja de spellen had uitgelegd gingen 5 teams de strijd aan om de meeste punten te scoren.

Zoals te verwachten viel werd er helemaal niet vals gespeeld en hield iedereen zich keurig aan de regels. Toen iedereen de spellen 2 keer gedaan had werd de avond afgesloten met een spetterende wedstrijd van de leden tegen de leiding. Als snel bleek dat de leiding zijn werk ( het opleiden van goede voetballers) goed gedaan had, want binnen de kortste keren vlogen de ballen van alle kanten de goal in. Aan het eind kon de leiding nog iets terug doen maar de wedstrijd werd glansrijk door de jeugd gewonnen met 7-5.
Proficiat jongens en meisjes!

Toen was het tijd voor de F3 om afscheid te nemen en voor de anderen om de luchtbedden op te pompen en de slaapzakken uit te rollen. En de Gona thuisbios opende de deuren. Al snel lag en zat iedereen te genieten van de avonturen van Bolt. Met gemak keek iedereen de film uit en na een bekertje ranja en een zakje chips startte de tweede film. De avonturen van Turbo de slak. De eerste slachtoffers vielen in slaap maar de grootste groep keek ook deze film netjes uit. De derde film, Madagascar 3, was toch te veel. Na een kwartiertje werd de film uitgezet en de lampen uit gedaan. Het was inmiddels half 2 en een paar jongens gingen de strijd aan om de hele nacht wakker te blijven. Dappere poging, maar om kwart voor 2 ging ook het laatste lichtje uit.

De nachtrust trad in en tot kwart over 7 kon iedereen heerlijk bijslapen en weer op krachten komen. Toen brak de hectiek in alle hevigheid weer los en pakte iedereen snel zijn spullen in. De jongens van de F3 meldde zich weer en onder aanvoering van Johan startte precies op tijd de wandeling naar Savelberg.

Na terugkomst werd er met zijn allen lekker buiten ontbeten, en ging iedereen zich voorbereiden op de wedstrijd tegen de moeders/vaders.

De F3 mocht als eerste en gaf het goede voorbeeld voor de rest door met 6-4 te winnen.

Daarna was het de beurt aan de F2 en wat hen in de competitie niet lukte ging vandaag helemaal goed. Goeie combinaties, lekker samenspelen en een verdiende 10-1 overwinning.

Nadat ook de groepsfoto’s gemaakt waren mocht de F1 aantreden tegen hun moeders en ook zij gingen er met de overwinning vandoor. Het werd uiteindelijk 8-1.

Friture 't Hepke had ervoor gezorgd dat de spelers niet met lege maag naar huis hoefden. De gesponsorde frietjes en snacks smaakten heerlijk na die zware wedstrijden en ietwat korte nacht. Hartelijk dank hiervoor namens alle kids.

Klik op de onderstaande foto's voor de foto albums:
Fotoalbum vrijdagavond:
Van 2015, F-overnachting vrijdagavond