Koningslust pakt eerste driepunter

Mannen zondag, 1, 5e klasse D

28 september 2014 14:30

Lemmens, Th.A.C.

Koningslust trad vandaag aan tegen Rfc Roermond op de velden van Herkenbosch. Onder een stralend zonnetje blies scheidsechter Lemmens uit Hoensbroek , die overigens een prima wedstrijd floot , voor de aftrap. Koningslust trok vanaf het eerste fluitsignaal ten aanval en dat resulteerde al in de 3de minuut in de openingstreffer. Roel Ghielen zijn voorzet bereikte de geheel vrijstaande Nick Rongen die goed binnenkopt. Dan krijgt Roermond een aantal corners die nauwelijks gevaar opleveren voor het doel van Dennis Janssen. Freek Kessels besluit na een goede actie de bal panklaar te leggen voor Nick Rongen maar zijn schot gaat helaas langs de verkeerde kant van de paal. In de 17de minuut een vrije trap vanaf de linkerkant, genomen door Bram Kessels , die via een scrimmage bij Robert Delissen terecht komt. Robert weet wel raad met dit buitenkansje wat de 0-2 voor Koningslust betekent. Enkele minuten later weet de buitenspeler van Roermond hun spits te bereiken die ineens de bal in het doel puntert. Roermond gaat  weer geloven in een goed resultaat.  Dit geloof is echter maar van korte duur als Roel Ghielen opnieuw zijn directe tegenstander eruit loopt en de bal op het presenteerblaadje legt voor Roy Bos. Hiermee is de 1-3 een feit. De laatste 20 minuten van de eerste helft is het spel wat slordig. Er worden teveel lange ballen gespeeld en het fijne combinatie spel is niet meer te zien waardoor er voor beide doelen weinig tot niets meer gebeurt.

Begin 2de helft staat er een andere doelman in het doel bij Roermond en Roermond laat meteen zien dat ze zich nog zeker niet gewonnen geven. Ze creëren zich een aantal goede kansen maar ook deze middag laat doelman Dennis Janssen zien dat hij in uitstekende vorm verkeerd. In de 60e minuut maakt de aangeslagen Roy Bos plaats voor Tim Janssen die al bij zijn 2de balcontact het netje van Roermond weet te vinden. Een mooie voorzet van Nick Rongen neemt Tim ineens op de slof en deze bal verdwijnt onhoudbaar in de rechterhoek ( 1- 4).De moegestreden Nick Rongen maakt in de 75e minuut plaats voor Aron Vissers. Daarna volgt er een pittige overtreding op Roel Ghielen die zich even later noodgedwongen moet laten vervangen. Christian van den Boer neemt zijn plaats over.  De laatste 10 minuten scoort Koningslust nog 2 maal. Eerst biedt Tim Janssen de mee opgekomen Freek Kessels een niet te missen kans en vlak voor het eindsignaal loopt Tim Janssen een voorzet van Christian in het lege doel. Koningslust behaalt een verdiende overwinning vandaag. Volgende week wacht ons een thuiswedstrijd tegen het sterk geachte Reuver. Mannen heel veel succes.