Koningslust 1 (zon) - RKPVV 1 (zon)

RKPVV 1 (zon)

Nick Rongen (schot)
Peter Janssen (penalty)
Nick Rongen (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

11 december 2011 14:30

Boulayounne, M.

Wedstrijdverslag Koningslust – RKPVV 11 december 2011.

Verdiende 3-1 zege Koningslust!

Nadat Freek Poulissen, pupil van de week, scheidsrechter Boulayounne uit Tegelen geassisteerd heeft bij de toss wijst hij met zijn treffer geelzwart de weg naar het doel van roodwit RKPVV uit Helmond. Geelzwart GONA weet dat het vandaag moet winnen om de winterstopstand een draaglijk aanzien te geven. Daarlangs kan in 2012 dan de kentering verder doorgezet worden. De zege van GONA vanmiddag is in orde. De wil om te winnen is er en binnen de lijnen wordt met gretige ijver gewerkt. GONA houdt deze wil 90 minuten lang vast, geeft weinig weg, en dat levert dan ook drie dikke punten op. GONA start  met een langs gekopte bal van Peter Janssen. Nadat Chris Lemmen geen kracht heeft kunnen geven aan de voorzet van Rik Wijnands zien de sjaals dat ook “de ganzen wegtrekken” richting PVV-doel. GONA moet al vroeg wisselen. Bram Kessels, geblesseerd, staat zijn plaats af aan Chris Kurvers. De druk van GONA wordt in de 12e minuut beloond. Rik Wijnands trekt het gat om Nick Rongen voor de 1-0 te laten uithalen. Na deze voorsprong blijft GONA de aanvallende ploeg. Dan even PVV.  PVV ziet Dennis Janssen redden op een schot van Ismail Rizy. Jeffrey Perts weet een dikke kans niet te benutten. Bas Lemmen onderbreekt daarna met goed positiespel de aanvallende bedoelingen van PVV. GONA pakt het weer voorwaarts op en PVV-doelman Wing Choi moet reddend optreden. Ruststand 1-0 en dan is er thee. Na het Oosters drankje wordt GONA teruggedrongen op de eigen helft om daarna weer orde op zaken te stellen. Bram Rongen, centraal op het middenveld, zorgt voor de rust en het overwicht van GONA. Joey Strijbos komt dan binnen de lijnen voor Rob Lemmen. Na een GONA-aanval met drie keer “net niet” tikt Jeffrey Perts, bij een scherpe tegenstoot, de 1-1 binnen. Het “litserige” veld speelt beide teams parten. Dan weer GONA in de aanval. Joey Strijbos ziet zijn schot gekeerd door keeper Wing Choi. De gekeerde bal wordt door Bram Rongen net niet goed genoeg “geplaatst”. Bij de volgende voorwaartse beweging van GONA kan Nick Rongen richting PVV-doel. Binnen de zestien wordt hij “geplat” door Dirceo Kroes. De terechte pingel wordt door Peter Janssen verzilverd. 2-1. PVV wil dan nog wel, ziet echter de aanvallen verwerkt worden door de GONA-verdediging. Met nog enkele minuten op de scorebordklok tikt Rik Wijnands een indirecte vrije schop voor de voeten van Nick Rongen, die “streep” uithaalt. De voorspelde 3-1 eindstand van Freek Poulissen verschijnt dan op het scorebord. PVV heeft daarna nog een tweetal mogelijkheden waarbij Koen Ottenheijm en de paal de “sta in de wegen” zijn. Scheidsrechter Boulayounne fluit voor het einde en de mannen van Ruud van Enckevort schrijven de drie verdiende punten bij. Met nog 9 wedstrijden in het voorjaar van 2012 kan het nog alle kanten op. Het voetbal is er naar. De gretigheid en de wil om te winnen wijzen geelzwart de weg naar het klassebehoud. Mannen en heel GeelZwart, ’n machtig mooi 2012!