Koningslust 1 (zon) - Liessel 1 (zon)

Liessel 1 (zon)

Nick Rongen (schot)
... (vrije trap)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

20 november 2011 14:30

Bloemers, R.J.M.

Wedstrijdverslag Koningslust-Liessel 20 november 2011

Koningslust heeft het moeilijk!

Vooraf een zespuntenwedstrijd tegen “blauw” uit Liessel dat net boven “de streep” de tiende plek bezet. Om kwart over vier weet GONA dat het “vaster” op een degradatieplek staat. Over de 2-4 verlieswedstrijd van GONA is van Liessel en Koningslustzijde weinig om over naar huis te schrijven. Het voetbal is van een erg matig gehalte en dat moet oefenmeester Ruud van Enckevort te denken geven. Liessel scoort twee maal vaker dan GONA is daarmee dan ook de terechte winnaar. GONA zal in de tweede competitiehelft uit andere vaten moeten tappen om klassebehoud veilig te stellen. Scheidsrechter Bloemers uit Someren-Eind wordt bij de toss geassisteerd door Renée Bos. Als pupil van de week weet Renée daarna doelman Thijs van der Linden te verschalken. Daarna start GONA aanvallend. Bram Rongen ziet Tommy Janssen zijn voorzet over schieten. Even later kopt Peter Janssen de voorzet van Bram Kessels over. In de 12e minuut moet Dennis Janssen aan de bak. Ten koste van een corner weet hij de inzet van Rob Berkers te keren. Chris Lemmen moet dan, geblesseerd, al plaats maken voor Rob Lemmen. GONA zoekt het naar voren zonder daar een afsluiting te kunnen afdwingen. Ook Liessel laat zich aanvallend zien. In de 21e minuut mikt Davy Mennen op de bovenkant van de lat. Minuten later weet hij het net wel te vinden. Doelman Dennis Janssen schampt de bal die voor de voeten van Rob Berkers belandt. Deze biedt Davy Mennen een niet te missen kans. 0-1. Een gevoelige tik voor GONA. Na een gemiste kans van Liessel pakt GONA de draad weer voorwaarts op. Bram Kessels legt de bal op het hoofd van Rik Wijnands. Het leer verdwijnt over het doel van Thijs van der Linden. In de 35e minuut een doeltreffende aanval van Liessel. Dennis Goossens laat Luuk Engels de 0-2 scoren. In de 45e minuut kan Nick Rongen een rush richting Liessel-doel inzetten. Netjes tekent hij de 1-2 aan. Toch nog een zoet smaakje zo net voor rust. Het is prachtig najaarsweer en de toeschouwers laten zich koffie en thee smaken aan de zonovergoten picknicktafels. Vijf minuten na rust komt GONA op gelijke hoogte. Bram Rongen pikt de bal op na een Liesselse fout. Tommy Janssen rondt de voorzet tot de 2-2 af. De wil is er wel bij GONA en ook bij Liessel. Van oh- en ahgehalte is het nauwelijks. In de 58e minuut legt Davy Mennen aan voor een directe vrije schop. Tot overmaat van ramp verdwijnt de bal in één lijn achter doelman Dennis Janssen. 2-3. Het straatvoetbalgehalte wordt dan hoger, de ballen ook. Van twee kanten zit er weinig lijn meer in het voetbal. Grote kansen zijn er niet meer. Peter Janssen schampt de bovenkant van de lat. Bram Rongen kan solerend richting Liessel-doel maar weet niet af te sluiten. Nadat Koen Ottenheijm de laatste GONA-aanval heeft over gekopt is het Jos Schouten die de eindstand op het wedstrijdformulier van scheidsrechter Bloemers zet. 2-4. GONA heeft het moeilijk en zal de Sinterklaasschoenen klaar gaan zetten voor de cadeaus met voetbalgehalte. Over veertien dagen gaan we op bezoek bij koploper Milheezer Boys. Daar moet dan de ommekeer worden ingezet!