Koningslust 1 (zon) - Neerkandia 1 (zon)

Neerkandia 1 (zon)

Peter Janssen (penalty)
Bram Rongen (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

16 oktober 2011 14:30

Mulder, W.H.

Wedstrijdverslag Koningslust-Neerkandia 16 oktober 2011.

3e Thuisnederlaag Koningslust!

GONA heeft aan het treffen met Neerkandia enkel en alleen een gevoel van tevredenheid over het aantal gescoorde doelpunten overgehouden. Als er vier maal wordt gescoord is het vaak dat er aan het langste strootje wordt getrokken. Neerkandia heeft daar natuurlijk maling aan en neemt met hun vijf treffers de punten mee naar de gemeente Deurne. GONA verliest met 4-5. Deze “pupillenwedstrijduitslag” geeft aan dat er nauwelijks krachtverschil te bespeuren is geweest. En zo als dat dan ook vaak op de zaterdagochtend is geldt dat nu ook voor de zondagmiddag dat de gelukkigste heeft gewonnen. Scheidsrechter Mulder zet, na het pupil van de weekdoelpunt van Pim Janssen, met het eerste fluitsignaal van deze zonnige voetbalmiddag de mannen uit Neerkant en Koningslust in beweging. GONA start met peper in “k” en dwingt meteen een corner af. Na de combinatie tussen Bram Rongen op broer Nick zet Peter Janssen geelzwart al in de 2e minuut op voorsprong. 1-0. In de volgende minuut moet keeper Bart de Laat reddend optreden op een schot van Nick Rongen. Tellen later stuit Rik Wijnands op de doelman van groenwit. In de 5e minuut wordt Bram Rongen binnen de zestien tegen de grasmat gelegd en is de pingel het logische gevolg. Peter Janssen zet GONA’s teller op 2. In de 8e minuut een serieuze tegenstoot van Neerkandia. De hoekschop daaropvolgend  wordt door Joep Lemmen ingelijst voor de 2-1. GONA werkt hard en stoort vroeg. Nick Rongen vindt het zijnet en broer Bram komt niet aan scoren toe doordat Bart de Laat goed oplet. Neerkandia zoekt het ook voorwaarts en de toeschouwers zien derhalve beide zijden van het veld evenveel. GONA komt goed weg na een bal op de lat van groenwit en Dennis Janssen ligt bij een schot van Neerkandia goed in de weg. Op een half uur kan Koen Ottenheijm uithalen. Zijn schot gaat langs. Voetbalvechtlust aan beide kanten is er meer dan voldoende. Een vrije schop van GONA wordt tot corner omgebogen. De ingekopte bal van Bram Rongen wordt voort de doellijn verdedigend weggekopt. In de onoverzichtelijke situatie die daarna ontstaat kan Bram Rongen de bal voor de 3-1 binnenschieten. Jammer genoeg kan GONA deze stand niet als ruststand mee naar de thee nemen. Neerkandia legt in de laatste minuut van de eerste helft een corner op de schoen van Juul Schreurs die mooi de 3-2 inschiet. De thee is voor GONA ineens minder lekker. Neerkandia schiet uit de startblokken van de tweede helft. Binnen zestig seconden heeft Ton Smits de 3-3 achter Dennis Janssen liggen. Bram Kessels wisselt met Tommy Janssen. GONA zoekt het richting Neerkantdoel. Bart de Laat haalt veelal het gevaar uit de GONA-aanvallen door zich rand zestien op te stellen. In de 55e minuut is het “het zal toch niet”. Ralf Nooyen heeft met de 3-4 GONA op achterstand gezet. GONA gelooft er nog in en zoekt het naar voren. De tegenstoot volgt over links die door Joep Lemmen tot 3-5 wordt ingeschoten. Rob Lemmen komt voor Danny Wijnands binnen de lijnen. Bram Rongen kan in de 65e minuut alleen op de doelman af. Helaas geen treffer. Het spel gaat van links naar rechts. De nek van de neutrale toeschouwer wordt goed gesmeerd. In de 74e minuut een aanval van GONA die door Bram Rongen wordt besloten  met een voorzet op Koen Ottenheijm. Zijn 4-5 zorgt voor een spannend slot. Peter Janssen ruilt nog met Roel Wijnands en achterin wordt er één op één gespeeld. Nick Rongen kan de voorzet van Tommy Janssen niet binnen punteren. Hierna een dikke kans voor groenwit. De bal gaat langs en de klok tikt richting negentig. Scheidsrechter Mulder, goed fluitend, fluit voor de laatste maal. Neerkandia is de gelukkige winnaar. GONA wacht de wintertijd en gaat over veertien dagen de punten in Lierop ophalen. Het voetbal is er naar. Nu nog één maal meer scoren dan de tegenstander. We gaan het zien in ”Lierop uit, altijd lastig”.