Koningslust 1 (zon) - SPV 1 (zon)

SPV 1 (zon)

... (kopbal)
Peter Janssen (penalty)
... (e.d.)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

2 oktober 2011 14:30

Hooglugt, B.M.

Wedstrijdverslag Koningslust-SPV 2 oktober 2011.

Geen “lastige” punten voor Koningslust!

GONA – SPV. “SPV thuis altijd lastig” is een gekend gezegde in Koningslust. Vooraf een zespuntenwedstrijd gezien de stand op de ranglijst. Na de wedstrijd kan gesteld worden dat GONA nimmer aanspraak heeft kunnen maken op één of meerdere punten. Langs veldkant is bij de geelzwarte shirts niet echt het “geloof” te zien. De zwartwitten uit Vlierden leiden na 5 kwartier voetbal al met 0-3. Na het tweede doelpunt van GONA wordt er wel iets van “geloof” gezien. Dan is het echter al te laat. SPV draagt deze zege op aan hun, deze week overleden, erelid, oprichter en voorzitter van het eerste uur Paul Jacobs. Als postuum eerbetoon aan Paul Jacobs speelt SPV met rouwbanden en is het “één minuut lang stil” op Sportpark de Lust. Scheidsrechter Hooglugt uit Lierop laat zich bij de toss en de aftrap assisterend door pupil van de week Mike van de Heuvel. Langs de lijn en natuurlijk ook binnen de lijnen is het voornamelijk genieten van de geweldige recordtemperatuur op deze 2e oktober. Beide teams leggen matig voetbal neer op de zonovergoten grasmat. SPV test een tweetal malen de verdediging van GONA alvorens GONA zelf een prima aanval opzet. Op aangeven van Bram Rongen schiet Koen Ottenheijm langs. Na een twintigtal minuten zakt GONA terug. Aanvallend kan GONA de bal niet vasthouden en komt daardoor verdedigend in de problemen. SPV raakt in de 30e minuut de lat en jaagt 5 minuten later een dikke kans over. Tien minuten voor de thee wordt een vrije trap op het hoofd van Henri Schaefer gelegd. Hij “knikt” voor de 0-1. Na de thee een gelijke GONA-aanval als in het eerste bedrijf. Bram Rongen vindt Koen Ottenheijm die hard overschiet. In de 51e minuut een goede aanval opgezet door Bram Rongen. Chris Lemmen vindt Koen Ottenheijm die daarna het vizier gaat bijstellen. Het is rommelig en rumoerig op het veld. Het voetballend gehalte is laag. SPV is de bovenliggende en maakt in de 63e minuut wederom het verschil. Gerard Mennen wordt gelanceerd en schiet de verdubbeling van de voorsprong binnen. 0-2. Nadat een schot van Koen Ottenheijm ternauwernood gekeerd wordt door doelman Mark Koppens gaat het verdedigend bij geelzwart mis. Leon Swinkels maakt hier dankbaar gebruik van door de 0-3 binnen te schieten. Met nog tien minuten op de klok kan Peter Janssen een penalty nemen. Nick Rongen is binnen de zestien verdedigend gestuit en krijgt daar een terechte pingel voor. Doelman Mark koppens is kansloos. 1-3. Het tempo is te laag om SPV te ontregelen. Chris Lemmen mikt op de lat en tellen daarna, in de slotminuut,  wordt een voorzet van GONA door SPV in eigen doel gewerkt. 2-3 en de start van het geloof van GONA. Anton Eggers komt mee opzetten en weet doelman Mark Koppens tot een redding te dwingen. De uitval daarop wordt door Leon Swinkels tot 2-4 omgedoopt. Eindsignaal en SPV “knipoogt” naar hun Paul. GONA blijft in het bezit van de rode lantaarn. Oefenmeester Ruud van Enckevort wil daar volgende week afscheid van nemen. Volgende week SJVV uit. Ook “altijd lastig”. We zien elkaar in de “Sint Jozef”.