Koningslust 1 (zon) - Elsendorp 1 (zon)

Elsendorp 1 (zon)

Nick Rongen (schot)
Peter Janssen (vrije trap)
Peter Janssen (penalty)
... (kopbal)
... (kopbal)
Nick Rongen (schot)
Chris Lemmen (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

18 september 2011 14:30

Tielen, J.M.M.E.

Wedstrijdverslag Koningslust –Elsendorp 18 september 2011.

5-4 Doelpuntenfestijn in Koningslust.

Clim Peeters, pupil van de week, voorspelt een kleine overwinning, 3-2, voor GONA. Uiteindelijk noteert scheidsrechter Tielen uit Hegelsom GONA’s 5-4 overwinning op het wedstrijdformulier. Vaak is de vraag bij een dergelijke “pupillendoelpuntenverdeling” of er een terechte winnaar is. De voetbalwijsheid kent de regel dat als het ene team vaker scoort dan het andere er een terechte winnaar is. Gekeken naar het voetbalpeil over negentig minuten kan er gesteld worden dat beide team slechts matig voetbal op de grasmat gelegd hebben. GONA schrijft overigens wel historie. De eerste voetballende ontmoeting, ooit, tussen GONA  en Elsendorp wordt met winsthoofdletters in de vaderlandse voetbalgeschiedenisboeken bijgeschreven. Het is GONA dat de spanning, na een half uur,  in de wedstrijd laat terugkomen. De start van geelzwart is overweldigend. Nick Rongen schiet na 38 seconden de 1-0 binnen. De ijver is op de GONA-elf-gezichten af te lezen. Na dat Bram Rongen overgeschoten heeft legt luttele minuten later Peter Janssen de bal klaar voor een te nemen vrije trap. Peter mikt op de binnenkant paal waarna het leer tegen de netten kletst. 2-0. In de 24 minuut raakt Bram Rongen de paal. Broer Nick kan niet inschieten omdat hem dat door Elsendorp tegen de regels in belet wordt. Peter Janssen mag dan de bal op de stip leggen en keeper Arno Peters voor de derde maal passeren. 3-0 en wedstrijd gespeeld. Niets is minder waar en GONA brengt de spanning terug door Roy van de Wetering de 3-1 te laten scoren. 6 minuten later is Bart van de Boogaard de gevierde man bij groenwit. Na een vrije schop legt hij de 3-2 binnen. GONA zakt in en is dan al toe aan de thee. Elsendorp mist daarna nog een vette mogelijkheid op de gelijkmaker. Die gelijke stand komt er toch. Roy van de Wetering doet GONA pijn. In de 47e minuut scoort hij de 3-3. GONA zoekt en zoekt en Elsendorp ruikt mogelijkheden. Uit het niets wordt in de 60e minuut de bal doorgestoken op Nick Rongen die buitenkans rechts doelman Arno Peters het nakijken geeft. 4-3 voorsprong. Chris Lemmen is dan al in het veld gekomen voor Rob Lemmen en Danny Wijnands neemt de plaats in van Tim Janssen. Elsendorp “waarschuwt” GONA nogmaals door op het houtwerk te schieten. Ook de nastoot wordt gemist. De 4-4 komt er toch. In de 75e minuut schiet Roy van de Wetering zijn derde van de middag binnen en Elsendorp ruikt aan een punt. Er zit zelfs meer in ware het niet dat Dennis Janssen een zeer nuttige redding verricht. Over het spelpeil wordt niet naar huis geschreven. Over en weer worden “bedoelde” aanvallen opgezet. Acht minuten voor het eindsignaal zet Tommy Janssen de bal door op Chris “Tuts” Lemmen. Hij streept de bal langs doelman Arno Peters en ziet de bal de doellijn passeren. GONA staat nu op drie punten. Niettemin zijn er nog mogelijkheden voor groenwit. Ook GONA heeft een grotere voorsprong op de schoenen. De negen doelpunten zijn verdeeld en GONA schrijft “winstgeschiedenis” in dit historisch treffen tegen Elsendorp. Volgende week gaan we naar “ONDO uit, altijd lastig”. Voor Ruud van Enckevort is er tot zondag nog werk aan de voetbalwinkel. Tot Heusden!