Onnodige nederlaag

5954NA
BEESEL
tel. 077-4741003

Zaterdagavond was het beregezellig bij de vrijwilligersavond op sportpart de Lust, dus ging iedereen met goede moed naar Beesel.
Zondagmorgen 9.45 uur stond iedereen fris en fruitig bij café de Poorter, op Pim na, die de vraag kreeg van Lars v R of hij zijn lenzen gebruikt met voetballen. Toen kwam hij erachter dat hij zijn lenzen was vergeten en dus naar huis om ze in te doen, oftewel de 1e bonnen van het seizoen. Maar goed, kan gebeuren, nu naar de wedstrijd.
Koningslust was de gehele wedstrijd de boven liggende partij maar vergat te scoren en de assists kwamen aan de verkeerde kant.
Inm de 1e helft een geweldige aanval dei op het laatste moment weg werd gekopt in het pad van Djie die helaas langszij schoot.
De 1-0 voor Bieslo wedr een feit na een ingooi van onze lenzenkoning Pim naar Quinten die de bal werkelijk perfect gaf aan de aanvaller, een wereldbal.. althans, dat was het geweest aan de andere kant van het veld, nu schoot Bieslo de bal heel knap tegen de touwen.
De wedstrijd had een aantal overtredingen, ging heen en weer, onze stand in keeper Mick had nog een goede redding, maar voor de rest gebuerde er weinig voor de rust. De 2-0 na de rust kwam heel vlot tot stand  na slordig balverlies op het middenveld, de voorzet dei volgde werd niet goed teruggekopt door Pim en de Bieslo aanvaller schoot genadeloos binnen.
Trainer Verhaegh wist dat er iets moest veranderen en bracht Lars v R en onze clubmascotte Wouter de kraanvogel binnen de lijnen om iets te forceren. Ook al is dit niveau een stapje hoger dan hun gebruikelijke level gaf Wouter de bal goed aan Aron die de bal op het hoofd van Djie legde die voor de 2e wedstrijd op rij het net wist te vinden met zijn hoofd, een knappe 2-1.
8 minuten voor tijd een counter van Bieslo en vonden de uitschuifbenen van Quiten de enkels van de vleugelspeler van Bieslo .
De penalty die volgde werd binnen gewerkt en dit was tevens de eindstand.
P.S. Bas L had zeer goed gevlagd, hij won tevend de vlagger van de dag award.