Verdiende nederlaag

S.V. Grashoek 3 (zon)

Karst van Megen (intikker)
... (kopbal)
... (intikker)
Tim Janssen (kopbal)

15 oktober 2023 11:15

J.T.M. Lormans

Sportpark De Lust
De Koningstraat 26
5984NJ
KONINGSLUST
tel. 077-4653226

De eerste internationale wedstrijd stond vandaag op het programma, Koningslust 2 - FKS Legia Grashoek 3, in een kolkend sportpart de Lust.
Er waren wel wat probleempjes in voorbereiding naar de wedstrijd, ome Joey had een, en ik quote, ut is behuurlik vochtig beej mien anjer vandaag. Gelukkig bleek het snel weg te gaan en hoefde de medische staf van Gona 2 niet in te grijpen.
DE wedstrijd begon en het eerste wat opviel was dat Grashoek Piotr Parker tussen de palen had staan, dus het beloofde een lastig duel te worden totadat Leroy"zeeboei"Janssen schoot vanaf de zijkant, Piotr de inzet naar de zijkant keerde en Karst hem binnen kon tikken, 1-0.
Deze voorsprong was van korte duur, na een corner werd de bal over Freek heen gekopt en kon Joel de bal niet uit het doel koppen, 1-1.
Kort daarna gaf Milan een ongelukkige terugspeelbal die door Grashoek werd doorzien, en toen onze keeper en Joel uitkapte wat resulteerde in 1-2. De Polen drongen aan om de 1-3 tegen de touwen te schieten maar Freek kon meerdere malen redding bieden en er kwam ook nog een schot tegen de lat. Al met al kwam Gona goed weg om met een 1-2 achterstand naar het kleedlokaal te marcheren.
Tijdens de rust was het team niet tevreden, dit werd ook duidelijk gemaakt, het was misschien wel de slechtste helft in jaren.
Na een flinke uitbrander van onze aanvoerder Karst vloog Gona uit de startblokken en Magic Mike nam het voortouw en schoot een kanonskogel op Piotr Parker die redding kon brengen.
Helaas konden de geel zwarten de aansluitingstreffer niet maken en maakte Grashoek na goed samenspel via de paal de 1-3.
Djie kopte 10 minuten voor tijd de 2-3 binnen na een uitgemeten voorzet van Lars. Daarna scoorde Leroy ook bijna met het hoofd maar helaas.
In de laatste minuut werd een afstandschot niet goed beoordeeld door onze keeper en dit betekende de 2-4 en einde wedstrijd.
Onze eerste internatinale wedstrijd verliep niet soepel maar toch gaan we met volle moed naar het altijd regen en windachtige Beesel.