Koningslust 1 (zon) - Milheezer Boys 1 (zon)

Milheezer Boys 1 (zon)

Rik Wijnands (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

4 september 2011 14:30

Heynen, G.P.M.

4 september 2011 wedstrijdverslag Koningslust-Milheezer Boys.

Koningslust glijdt uit tegen Milheezer Boys!

Terwijl Henk Conjaerts, wedstrijdsecretaris junioren, en Cindy Janssen door vele Geelzwarte Gona-ers gefeliciteerd worden met hun “dubbel ja” strijkt op vrijdagavond oefenmeester Ruud van Enckevort zijn “denkbeeldige haren” nog eens plat om voor deze zondag de beste elf op de grasgroene grasmat te gaan zetten. De nieuwe keuzeheer van GONA heeft in de oefenwedstrijden zijn balacteurs aan het werk gezien. Samen met zijn elftalleiders René Wijnands en Tim Wijnands met aan de zijlijn “grens” Will Verhaegh is het wedstrijdformulier voor vanmiddag met ruim een dozijn namen gevuld. “Milheezer Boys thuis, altijd lastig” blijkt een keiharde waarheid te zijn. De groenwitten uit Milheeze troeven de geelzwarten op gretigheid af en nemen verdiend de 3 punten mee naar Brabant.
Scheidsrechter Heijnen uit Roggel is de eerste neutrale die Geelzwart dit seizoen op de Lust begroet. Hij heeft om kwart over vier een sportieve pot gezien en kan de  2-5 op zijn wedstrijdformulier noteren. De eerste echte aanval van Milheezer Boys is er een die het verschil duidelijk maakt. Een aanval over  rechts wordt door Tom Verijt ingeschoten. Twee minuten later in de 10e minuut staat de 0-2 op het scorebord. Giel van de Broek scoort uit een voorzet over rechts. GONA wordt op gretigheid afgetroefd. Op een half uur lobt Daan Verheijen, na een verdedigingsfout, de bal prachtig over Dennis Janssen. 0-3. Bram Rongen laat even daarna doelman Kevin Brouwers redden en daarmee is de laatste aanvallende bedoeling van GONA voor de rust beschreven. Nog voor rust verlaat Bram Kessels geblesseerd het veld voor Anton Eggers. Na de thee blijft Peter van Dijk in de kleedkamer achter voor Chris Lemmen. Nick Rongen, op aangeven van Rik Wijnands, laat doelman Dennis Brouwers redden. In de 50 minuut is het over en sluiten voor geelzwart. Dirk Relou prikt de 0-4 binnen. Danny Wijnands verlaat even later het veld voor Tommy Janssen. In de 60e minuut een echte aanval van GONA. Bram sluit deze af met een voorzet op Rik Wijnands die de 1-4 aantekent. Rond de 75e minuut laat groenwit even het initiatief aan geelzwart. Nick Rongen steekt de bal door op Chris Lemmen de bal op de lat mikt. Als Bram Rongen even later de bal in de handen van doelman Kevin Brouwers rolt, neemt Milheezer Boys het stokje weer over. Dennis Janssen moet een tweetal malen reddend optreden. In de 85e minuut heeft hij toch het nakijken. Giel van de Broek schiet zijn tweede van de middag binnen en zet de teller op 1-5. Pal voor het eindsignaal van de goed leidende scheidsrechter Heijnen duwt Chris Lemmen, onoverzichtelijk, de bal nog over de doellijn. 2-5 is de eindstand waar niets op af te dingen is. Ruud van Enckevort heeft een week om wat peper in de gretigheid van de GONA-elf te strooien.

Volgende week de uitwedstrijd tegen de plaatselijke RKPVV uit Helmond. Om de kreet al vast maar voor de tweede keer te schrijven: RKPVV uit, altijd lastig!