RKPVV 1 (zon) - Koningslust 1 (zon)

RKPVV 1 (zon)

Chris Lemmen (schot)
Peter Janssen (penalty)
Peter Janssen (penalty)

Mannen Zondag standaard, 1, 5e klasse F

11 september 2011 14:30

Clijsen, D.

11 september 2011 Wedstrijdverslag RKPVV – Koningslust.

Koningslust wacht nog op eerste punt.

Voor de tweede maal in GONA´s voetbalgeschiedenis treedt geelzwart aan tegen de Rooms Katholieke Parochiële Voetbal Vereniging uit Helmond. ´n Volstrekt onbekende tegenstander dus. Trainer Ruud van Enckevort heeft voor vanmiddag, na de kansloze uitglijder vorige week tegen de gasten uit Milheeze, de sterkst mogelijke elf van GONA op de groene grasmat gezet. Na de wedstrijd, waarin GONA nimmer aanspraak heeft kunnen maken op één of meerdere punten, is gebleken dat deze “sterkst mogelijke elf” het “wij- en weigevoel” voor de rest van de competitie nog moet zoeken. Ruud van Enckevort zal hierover zijn mannen in de komende week gaan onderhouden. RKPVV start, na het beginsignaal van scheidsrechter Clijsen uit Maarheeze,  sterk en gretig. Het antwoord van GONA is zwak. Dennis Janssen moet al vroeg aan de bak om een verdedigende fout te herstellen.  In de 6e minuut heeft hij toch het nakijken als Andy Klaassens de 1-0 scoort. RKPVV blijft aandringen. GONA komt amper aan aanvallen toe. Dennis Janssen moet andermaal reddend optreden als Nino Rahael na een rush van 75! meter net niet kan afronden. Verdedigend krabt GONA zich achter de oren. Dat geldt voor de spelers en ook voor de toeschouwers. Nordin El Maliki weet zich raad met een grove onachtzaamheid in de defensie van GONA en zet het scorebord op 2 – 0. GONA telt tot dan slechts twee aanvallende bedoelingen. Beide malen komen de voorzetten van Nick Rongen niet aan. RKPVV voetbalt als één en jagend op de bal maakt GONA fouten die onherroepelijk worden afgestraft. Andy Klaassens is er als de kippen bij om, na een verdedigende misser, de 3 – 0 tegen het net te schieten. In de dertigste minuut doet GONA iets terug. Roel Wijnands zet de bal in en nadat Bram Rongen keeper Wing Choi heeft laten redden schiet Chris Lemmen de 3-1 van dichtbij binnen. RKPVV is nauwelijks onder de indruk en gaat door met een aanval waar Dennis Janssen een antwoord op heeft. In de 35e minuut gaan bij GONA alle kopjes hangen. Nino Rahael kopt een voorzet binnen tot de 4-1. De lijn is uit GONA’s voetbal. Koen Ottenheijm levert een verrassingsschot af dat door doelman Wing Choi tot hoekschop wordt verwerkt. Na de laatste aanvallende bedoeling van GONA, voor de rust, staat na een tegenstoot van RKPVV de 5-1 ruststand op het bord. Abdelhakim Karim  kopt een precieze voorzet feilloos binnen. De tweede helft is nauwelijks begonnen of Bram Rongen wordt binnen de zestien onderuit gelopen. De pingel wordt door Peter Janssen binnen gepegeld. Nadat RKPVV een open kans heeft gemist besluit Nino Rahael dat beter te doen. Zijn  afrondend schot betekent de 6-2. In de 55e minuut wordt de marge 5 doelpunten. Mehmet Kaygisiz voltooit de zevenklapper van RKPVV. GONA gaat van groggy naar KO. Aanvallend legt GONA te weinig in de weegschaal. Bram Rongen vindt Wing Choi op zijn weg en Peter Janssen de lat. Van een afstandsschot van Koen Ottenheijm is keeper Wing Choi niet onder de indruk. Vier minuten voor het einde kan de prima leidende scheidsrechter Clijsen de 7-3 eindstand noteren. Peter Janssen heeft daarvoor een pingel, na een overtreding op Nick Rongen, binnengeschoten. RKPVV heeft GONA pijn gedaan. Deze week moeten er nog “pleisters” geplakt worden. Zondag ontvangen de geelzwarten Elsendorp. Het “wei- en wijgevoel” moet dan goed genoeg zijn voor de eerste punten.