Koningslust verliest ook laatste wedstrijd in de vierde klasse

DEV-Arcen 1 (zon)

4e klasse E

6 juni 2022 14:30

M. Janssen

Sportpark De Lust
De Koningstraat 26
5984NJ
KONINGSLUST
tel. 077-4653226

De laatste wedstrijd van het seizoen was een wedstrijd om des keizers baard. Koningslust was al definitief gedegradeerd en de gasten uit Arcen sloten het seizoen af in de middenmoot.

In de eerste helft kregen de toeschouwers een aantrekkelijke wedstrijd voorgeschoteld. De voor de gelegenheid in het zwart geklede gasten creëerden de eerste kansen. Lars Lagarde miste in de zesde minuut maar net en vier minuten later moest Gona-keeper Mick Berkers aan de bak om een afstandsschot van Edwin Besic tot corner te verwerken. In de twaalfde minuut de eerste kans voor de thuisploeg. Wouter Coolen kreeg de bal op de rand van de zestien aangespeeld, passeerde zijn tegenstander, maar helaas werd zijn schot kundig gepareerd door DEV-Arcen goalie Bram Wennekers. Vijf minuten later weer een kans voor Koningslust. Na een overtreding op Vinnie Peeters mocht Wouter Coolen het proberen vanaf 20 meter. Ook nu stond Bram Wennekers op zijn post om de goed genomen vrije trap uit zijn doel te ranselen.

Met de aantrekkende wind besloten beide ploegen om er ook nog een schepje bovenop te doen. Het spel golfde op en neer. De beste kansen waren in dit stadium van de wedstrijd voor de gasten. In de 35e minuut dwong Bjorn Lagarde Mick Berkers opnieuw tot een fraaie redding en tien minuten later moest de paal redding brengen nadat Lars Lagarde de Gona-keeper verschalkte met een fraai lobje. Terwijl de eerste toeschouwers zich al richting kantine begaven en zich opmaakten voor de rust, werd de brilstand toch nog doorbroken. Jordy Valckx tekende vanaf links voor de 0-1 met een fraaie treffer in de verre hoek.

In de tweede helft hadden de gasten uit Arcen duidelijk het beste van het spel. Gevaarlijke voorzetten en schoten wisselden elkaar af en Mick Berkers moest een aantal keren redding brengen. In de 68e minuut deed Koningslust voor het eerst echt iets terug. Een snel uitgevoerde counter over drie schijven, Wouter Coolen, Jeffrey Daniëls en Roel Ghielen strandde helaas in schoonheid in het vijandelijke strafschopgebied. Één minuut later opnieuw een kans voor Koningslust Roel Ghielen kwam vrij voor de keeper, maar die wist met een uiterste krachtsinspanning toch Roels schot tot een niet toegekende corner te verwerken.

Helaas voor de thuisploeg bleef het bij deze twee wapenfeiten. Aan de overkant wist Mick Berkers zich nog een keer te onderscheiden met een fraaie redding op een schot van opnieuw Jordy Valckx. In de slotfase ging het dan toch nog echt mis voor Koningslust. In de 81e minuut wist Jordy Valckx alleen voor de keeper wel weer het net te vinden voor zijn tweede treffer van de dag. Vijf minuten later tekende de ingevallen Wesley van Helden voor de eindstand. Koningslust – DEV Arcen: 0.3.