Koningslust verdiende winnaar in derby

Egchel 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

5 februari 2017 14:30

Vane, O.

De derby Egchel – Koningslust is geëindigd in een verdiende 0-3 zege voor de bezoekers uit Koningslust. Daarmee namen de gasten revanche op de 4-5 nederlaag in de heenwedstrijd van september j.l. Op de overwinning van de geelzwarten valt niets af te dingen. De ploeg was gewoonweg de betere op sportpark de Wietel. Egchel kreeg nauwelijks kansen terwijl Koningslust nog enkele mogelijkheden had op meer. Scheidsrechter vandaag op een goed bespeelbaar veld was de heer Vane uit het Brabantse Bakel, hij floot een prima partij en had geen moeite om de teams in toom te houden. De ploeg van trainer Twan van de Mortel, Egchel, trad incompleet aan, 2 spelers waren wegens een schorsing afwezig. Marc Bos, de oefenmeester van Koningslust, had daar geen last van. Van meet af aan waren de bezoekers de bovenliggende partij. Ze combineerden wat gemakkelijker dan de gastheer. Het eerste gevaar ontstond na een aanval van de gasten middels een schot dat via de lat overging. Direct hierna een aanval van Egchel via Frank Gielen, Lex Verstappen schoot in kansrijke positie naast. Na ruim 20 minuten een tegenslag voor Koningslust toen Rik Lemmen met een ogenschijnlijk zware knieblessure het veld moest verlaten (beterschap gewenst). Tim Wijnands verving hem. Nadat een appel voor een strafschop voor de gasten werd weggewuifd kwamen de bezoekers verdiend op voorsprong. Bram Rongen zorgde met een fraaie uithaal vanaf links in de verre hoek voor de 0-1. Op slag van rust verdubbelde Koningslust de voorsprong. Over rechts kwam de bal voor het doel van keeper Bjorn Oomen en uiteindelijk was het Roel Ghielen die de stand op 0-2 bracht. Na de thee een eerste kans voor Leon Teeuwen namens Egchel maar zijn kopbal uit een corner ging naast. Het was ook nu Koningslust dat het betere van het spel had. Egchel kreeg nauwelijks mogelijkheden zodat doelman Niels Jeuken weinig op de proef werd gesteld. Tussen de 70e en 75e minuut een dubbele wissel aan Egchel zijde: Nordin Sadiki en Bram Kempen losten Frank Gielen en Martijn Rambags af. Vlak hierna werd bij Koningslust Roy Bos gewisseld voor Nick Rongen. Laatstgenoemde had de wedstrijd definitief in het slot kunnen gooien toen hij vrij voor Egchel keeper Bjorn Oomen opdook maar hem niet wist te passeren. De 0-3 kwam er dan toch in de 78e minuut toen Nick uit een voorzet vanaf links de bal in de verre hoek kopte. Rik Bos kwam nog binnen de lijnen voor Bram Rongen. De eindstand bleef na ruim 90 minuten 0-3, een verdiende nederlaag voor de oranjehemden, een verdiende zege voor de geelzwarten. Komende zondag speelt Egchel, ijs en weder dienende, wederom thuis, Kronenberg is dan de tegenstander. Koningslust is dan de gastheer van de nummer 2 op de ranglijst, America.