Koningslust voetbalt één helft en haalt monster zege.

VCH 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

27 november 2016 14:30

Vries, P.J.M. de

Over de eerste helft kunnen we kort zijn. Er werd namelijk aan beide kanten niet goed gevoetbald, toch waren de grootste kansen voor Koningslust. Vroeg in de eerste helft was het Jurjen Verbong die met zijn schot de doel mist. 15 min later was het Peter Janssen die van dichtbij het net niet wist te vinden. Ook de laatste kans van de eerste helft was voor Koningslust, Niels Jeuken schoot de bal na een paas van Nick Rongen over het doel.

In de rust werd Roy Bos vervangen en kwam Bram Rongen voor hem in de plaats. In het begin van de tweede helft liep de wedstrijd nog steeds moeizaam, maar daar kwam verandering in toen Jurjen Verbong in de 53e min. via een carambool met een verdediger van VCH de bal over de keeper heen in het doel wist te werken. Hierna lukte het Koningslust de wedstrijd volledige in handen te krijgen. In de 60e min maakte Bram Rongen zijn eerste Goal van de wedstrijd, na een goed schot langs de keeper op aangeven van Jurjen Verbong. Niet veel later was het weer Bram Rongen ditmaal wist hij de bal vanuit een corner in te draaien, waardoor Koningslust op een 0 -3 voorsprong kwam te staan. Niels Jeuken werd toen gewisseld voor Roel Ghielen, die niet veel later, na een goede solo actie de bal strak op doel schoot en wist te scoren. De eerste grote kans voor VCH kwam vlak daarna een goed ingeschoten vrije trap wist Mick Berkens, na een goed redding tot een corner te verwerken. In de 80e min. nadat de licht geblesseerde Bram Kessels werd vervangen door Tim Wijnands was het dan weer de beurt aan Koningslust, na een perfecte steekpaas van Jurjen Verbong op Nick Rongen die zo door kon lopen op de keeper en de bal over de keeper heen tikte in de goal. Nog geen 10 min later werd er weer een steekpaas gegeven, ditmaal op Rik Wijnands, het schot van Rik werd niet goed verwerkt door de keeper van VCH, waardoor Roel Ghielen de bal zo binnen kon tikken. Nog net voor het eindsignaal wist Bram Rongen zijn derde doelpunt van vandaag te maken, Na een steekpaas van Tommy Janssen op Nick Rongen die op zijn beurt een perfecte voorzet gaf op Bram Rongen. Met deze 0 -7 overwinning en het goede veldspel van de tweede helft kunnen we vol vertrouwen de komende wedstrijden tegemoet zien.