MB1-2013-2014-najaarscompetitie (verslag)

8 januari 2014 22:00

Verslag van de najaarscompetitie, seizoen 2013-2014

Het nieuwe seizoen begonnen we met 2 bekerwedstrijden tegen Brevendia, deze verloren we met 3-1 en een week later tegen Merefeldia en deze wonnen we verdiend met 1-2. Hierdoor werden we 2e in de poule en gingen we door naar de volgende ronde.

De competitie begon voor ons op 7 sept. uit tegen Slekkerboys in Slek. De 1e helft konden we goed mee over we hadden verschillende kansen, maar konden ‘het net’ niet vinden. De 2e helft kwamen de meiden van Slek opzetten en in 8 minuten tijd stonden we met 3-0 achter, door enkele fouten in de verdediging. Slek wist nog 1 keer te scoren en deze wedstrijd verloren we dus met 4-0.

De 2e wedstrijd thuis tegen Merefeldia MB1 ging goed van start. Na 14 minuten stonden we al met 4-0 voor, door doelpunten van Bo, Lisa en Kim 2 keer. Hierna werd het wat rustiger en Merefeldia kwam beter in het spel. De 2e helft begon weer goed in de 47e minuut wist Kristy de bal van afstand hoog in het doel te plaatsen 5-0. Hierna waren Brenda, Lisa en Kim nog 1 keer aan de beurt, zo wonnen we deze wedstrijd gemakkelijk met 8-0.

Voor wedstrijd nummer 3 moesten we naar MMC Weert. Weert had nog geen competitiewedstrijd gespeeld en we dachten hier een voordeel uit te halen. Dit was echter niet het geval, want we verspeelden veel te veel ballen en Weert was veel feller om balbezit te krijgen. Hierdoor kwamen we in de 35e minuut na een corner op achterstand omdat niemand de bal weg kon werken en Weert gemakkelijk kon scoren. De 2e helft veranderde er weinig Weert kreeg verschillende kansen, maar door goed keeperswerk van Evelyne kon de schade beperkt blijven. Zij kon echter niet voorkomen dat het in de 70e minuut toch nog 2-0 werd.

De volgende wedstrijd was op een woensdagavond thuis tegen Maasgouw MB1. Maasgouw stond na 9 minuten al met 0-2 voor. In de 18e minuut kregen we een vrije trap mee, Lynn wist deze van een meter of 25 mooi in te schieten 1-2. 2 minuten later was het weer raak voor Maasgouw 1-3. Wij werden hierna sterker en Lisa en Kim wisten zelfs de stand nog op 3-3 te krijgen. We kregen zelfs nog hoop om te winnen, maar dit was van korte duur. De linksbuiten van Maasgouw wist de eindstand met 4 goals op 3-4 te brengen. De wedstrijd bleef spannend tot de laatste minuut, maar de punten gingen toch naar Maasgouw.

De 5e wedstrijd was uit in Beesel tegen Bieslo MB1. We waren meteen al de betere ploeg en na 5 minuten stonden we al voor door een intikker van Bo. In de 13e minuut was het weer raak Danique wist door te breken waarna ze de bal mooi kon voorzetten op Lisa, die goed kon afronden 0-2. In de 2e helft wist Pien te scoren na een mooie voorzet van Rian. Hierna is Kristy nog een keer aan de beurt met een afstandsschot 0-4.  En in de allerlaatste minuut weet Brenda de stand nog op 0-5 te brengen.

De 6e wedstrijd is de derby thuis tegen Helden MB1. Helden was de favoriet in deze competitie, maar we weten tot rust de stand op 0-0 te houden. Meteen na de rust weet Helden te scoren en de stand op 0-1 te brengen. In de 55e minuut werd het ook nog 0-2. Vanaf dat moment heeft Helden geen kansen meer gehad en waren de rollen omgedraaid. In de 61e minuut weet Kristy te scoren en we missen nog enkele grote kansen. Gelijkspel was zeker verdiend geweest tegen de kampioen van dit seizoen.

Het elftal van de maand stond vandaag tegen Boekoel op het veld. Onder toeziend oog van de persfotograaf, creëerde wij de meeste kansen. We kwamen 4 keer dicht bij een doelpunt, maar het bleef tot de rust 0-0. In de 2e helft wist Lisa toch het enige doelpunt van de wedstrijd te maken, eindstand 1-0. Na deze wedstrijd konden we in de kantine de winst nog navieren onder het genot van een hapje en drankje.

De volgende wedstrijd was weer voor de beker. De 2e ronde werd gespeeld op woensdagavond 20 nov. in Maasgouw. De wedstrijd begon onder winterse omstandigheden en de 1e helft waren wij de betere ploeg met de beste kansen. Na de rust kwam Maasgouw opzetten en wist Maasgouw 2 keer te scoren, dit was tevens het einde van ons beker avontuur.

De laatste competitiewedstrijd van het seizoen op 7 dec. was uit tegen Brevendia, deze wedstrijd was er een om snel te vergeten. We speelden zeer slecht en hadden veel balverlies. We verloren dan ook verdiend met 5-2.

Al met al hebben we een redelijk goed seizoen gehad. We hadden te maken met vele blessures, die bij sommige lang duurden. Hiervoor wil ik Floor van Rengs bedanken die enkele wedstrijden heeft ingevallen.

In de stand zijn we op de 4e plaats geëindigd met 9 punten uit 8 wedstrijden. Nu kunnen we ons voor gaan bereiden op het voorjaarsseizoen van 2014.

De leiding: Manouk

Els

Joey

Frank.