Maatschappelijke stage

Maatschappelijke stage bij V.V. Koningslust

Maatschappelijke stage is het doen van onbetaald vrijwilligerswerk door jongeren uit het voortgezet onderwijs. Met ingang van het schooljaar 2011-2012 is dit verplicht voor alle leerlingen.

Jongeren doen vrijwilligerswerk en leren zo zichzelf en de maatschappij kennen. Jongeren ervaren hoe waardevol vrijwilligerswerk is en wat je  er voor terugkrijgt. Zo ervaren ze ook dat de maatschappij niet zonder vrijwilligers kan bestaan. School bereidt de leerlingen voor op de maatschappelijke stage en begeleidt hen in de uitvoering hiervan. Stichting Vorkmeer begeleidt de vrijwilligersorganisaties in de vorm van het 'Steunpunt maatschappelijke stage' (zie ook de  landelijke site www.maatschappelijkestage.nl).

Er zijn diverse stagesectoren waaruit gekozen kan worden en V.V. Koningslust is een van de stagebieders in de stagesector Sport en Beweging . Leerlingen vanaf klas 3 kunnen het profiel van V.V. Koningslust bekijken en indien gewenst inschrijven op de site van het 'Steunpunt maatschappelijke stage Peel en Maas' www.maspeelenmaas.nl.

Het is niet voor de eerste keer dat V.V. Koningslust stagiaires heeft.

In het verleden hebben al meerdere leerlingen stage gelopen, maar dit waren toen vooral leerlingen van het CIOS.

Voor meer info kan men contact opnemen met de coördinator voor de maatschappelijke stage van  V.V. Koningslust; Will Janssen via e-mailadres [email protected].

**************************************************************************************************
Enkele belangrijke sites:

Steunpunt maatschappelijke stage Peel en Maas

Landelijk steunpunt maatschappelijke stage

Stagiaires Stan en Wouter

15 oktober 15:45  Ook Stan Lormans en Wouter Coolen zijn inmiddels gestart met hun maatschappelijke stage bij V.V. Koningslust.meer »

Stagiaires V.V. Koningslust

8 september 13:30  Olga v/d Ven, Rik Bos en Roel Hunnekens hebben hun stage inmiddels afgerond. Het nieuwe schooljaar is weer van start gegaan en dit houdt in dat V.V. Koningslust, als stagebedrijf, ook weer enkele nieuwe stagiaires mag begeleiden.meer »

Stagiaires bij V.V. Koningslust

18 november 15:15  V.V. Koningslust is een van de stagebieders in de stagesector Sport en Beweging. Leerlingen vanaf klas 3 kunnen het profiel van V.V. Koningslust bekijken en indien gewenst inschrijven op de site van het 'Steunpunt maatschappelijke stage Peel en Maas'. Er zijn inmiddels al enkele stagiaires aan de slag. meer »