Overnachting E/F 17 mei

19 mei 2013 11:45

Op vrijdagavond 17 mei werd het sportieve pinksterweekend geopend door de jongste spelers van V.V. Koningslust; de F en de E2-spelertjes. Regen, regen, regen. De hele vrijdag kwam het met bakken uit de hemel vallen, maar om 18.30 werd het dan toch droog. Precies op tijd voor de jaarlijkse GONA-spellenavond voor F-spelers. Dit jaar mochten naast de F-spelers ook de spelers van de E2 aan de spellenavond deelnemen.

Verdeeld over zes gemengd samengestelde teams doorliepen onze spelers twee keer het spellencircuit. Bij de verschillende spellen kwam het aan op balvaardigheid, snelheid en teamgeest. De balvaardigheid werd met name getest bij het spelen van voetbaldarts, het kegelspel en het precisiespel. Bij de hindernisbaan en het waterspel werd een beroep gedaan op de snelheid en de teamgeest. Het was leuk om daarbij te zien hoe de oudste teamleden van 12 vaak enthousiast supporterden voor jongere teamleden van pas 5 jaar. Ten slotte moesten er ook nog penalties genomen worden op de keepers van de D1 en E1. Ondanks goed keeperswerk, lieten veel spelers het net toch nog regelmatig bollen.

Na een korte pauze stond de traditionele wedstrijd tegen de leiders op het programma. Hoezeer deze traditional leeft binnen de vereniging blijkt wel uit het feit dat een enkele eerste-elftalspeler zelfs nog snel naar huis fietste om zijn voetbalspullen te halen om mee te spelen tegen de jongste jeugd. Zijn inbreng kwam goed van pas en de leiders kwamen al snel op een voorsprong. Daarna was het beste bij de leiders er al snel vanaf en toen de duisternis inviel stonden zij op een behoorlijke achterstand. De invallende duisternis was het signaal voor de allerjongste kabouters om naar huis te gaan en voor de scheidsrechter het signaal om af te fluiten.

De F1 en E2-spelers gingen daarop naar de kantine. Daar werden de luchtbedden en matrassen geïnspecteerd en de slaapzakken uitgerold. Nadat ook de pyjama’s uit de tassen tevoorschijn waren gekomen was het tijd voor een welverdiend glas drinken en een heerlijk zakje chips. Liggend op de luchtbedden en matrassen werd op het grote scherm gekeken naar Brave.

Rond twaalf uur tanden poetsen en plassen.. en iedereen klaar om te slapen. De overnachtende leiders konden de ogen al bijna niet meer openhouden, maar enkele E-tjes en F-jes dachten er anders over. Na veel… ssssttttt en ssssttttt… gingen rond een uur ook bij hen de luikjes dicht voor een korte nachtrust.

Met dank voor het verslag aan verslaggever van de avond, Hay Janssen:

Kijk voor alle foto's in het foto album:

2013_05_17 Gona F-overnachting
Bron: Hay Janssen/PR V.V. Koningslust