Sinterklaas bij V.V. Koningslust

24 november 2014 13:00

Afgelopen vrijdag 21 november heeft Sinterklaas, met hulp van zijn pieten de weg gevonden naar V.V. Koningslust. Sinterklaas stond buiten de mooie nieuwbouw van de club te bekijken toen de rust ineens verstoord werd door de geluidsinstallatie die buiten ingeschakeld werd met het verzoek of Sinterklaas naar binnen wilde komen. In de oude kantine wel te verstaan....

De kinderen zaten toch al een tijdje wiebelend op hun stoelen en zongen zo hard als ze konden. Gelukkig dat de geluidsinstallatie buiten werkte, want binnen no time kwamen de pieten al strooiend met pepernoten naar binnen, gevolgd door Sinterklaas.

Oef, wel spannend om sinterklaas en zijn pieten nu van zo dichtbij mee te maken. En wat weet Sinterklaas allemaal van de F-spelers, zijn ze wel lief geweest?

Nadat Sint zijn grote boek had geopend, mochten allereerst de spelers van de F1 naar voren komen om zich te "verantwoorden" voor hun streken.
En die waren niet mis! Sint had vernomen dat de F1 spelertjes niet luisteren, vaak hun spullen vergeten, treuzelen met douchen en zelfs tijdens de wedstrijd gaan zwaaien naar oma... nou nou nou.... Gelukkig beloofden de spelers allemaal om voortaan hierop te letten en het niet meer te doen.

Hierna was het de beurt aan de F2-spelers die de hele tijd al vol spanning geluisterd hadden naar alles wat Sint over de F1 te weten is gekomen. Oei... en wat staat hun dan te wachten? Gelukkig viel het bij hun allemaal wel mee. Thijs en Gies mochten bij de Sint uitleggen hoe hij hun nou toch het beste uit elkaar kon houden. De leiders kijken nl. altijd naar de kleur van de voetbalschoenen.

Job en Jort beloofden dat ze voortaan sneller zouden luisteren, ondanks dat hun namen veel op elkaar lijken.
Sam en Hidde gaan voortaan heel goed opletten als ze hun korte broek aantrekken want oh jee... die zit bij de wedstrijden nog weleens achterste voren aan.

Op het einde werd er nog een mooie groepsfoto samen met de Sint en zijn pieten gemaakt.

De spelers zongen tot slot nog 1 liedje en daarna gingen ze een voor een bij de pieten langs voor een heerlijke snoepzak.

Kijk in het foto album voor alle foto's van deze avond:

2014, 21 november Sinterklaas
Bron: Sinterklaas