Zaterdag 7 juni E/F activiteiten

9 juni 2014 8:15

Op zaterdag 7 juni stonden er diverse activiteiten op het pinksterprogramma, variƫrend van o.a. een ontbijtje, frisse wandeling, DE wedstrijden van de F-spelers tegen de moeders. Alom, een spannende dag voor vele spelers... want zouden ze de wedstrijd tegen hun moeders gaan winnen????

De ochtend rustig beginnen.

Om half zeven is het eerste gestommel weer hoorbaar in de kantine en om zeven uur is er geen houden meer aan. De spelers zijn wakker. Toch vinden de meeste het wel lekker om nog even te blijven liggen bij een film.

Enkele anderen zijn al wel toe aan wat meer activiteit. Rond half acht wordt het signaal gegeven om de slaapspullen te gaan inpakken en als de spelers van de F2-kabouters rond kwart over acht arriveren, zit alles al weer in de tassen. Tijd voor de ochtendwandeling.

Tijdens de ochtendwandeling lopen de spelers keurig in tweetallen vanaf het sportpark naar het terrein van Savelberg.

Na een rondje over het terrein langs de pony’s en de tevreden knorrende varkens komt de stoet bij de speeltuin van Savelberg aan. Tijd om te rausen. Schommelen, draaien en glijden.
Een klein half uur lang leven de spelers zich uit in de speeltuin. Daarna weer terug wandelen naar het sportpark waar de ontbijttafels al gedekt zijn.

Heerlijke witte puntjes, worst, ham, kaas, jam, hagelslag. De spelers vallen hongerig aan en in een mum van tijd wordt gevraagd om nog een broodje en nog een en nog een. Gezellig samen ontbijten wakkert de eetlust aan en de zakken broodjes vliegen er dan ook in een mum van tijd doorheen. Na het ontbijt volgt de prijsuitreiking van de spellenavond van gisteren. Ieders inspanningen worden beloond en alle spelers kunnen een rondje langs de tafel waar snoep en chips staan uitgestald, klaar om te worden opgepikt door een van de spelers. De spelers hebben nog maar net hun buit binnen of de eerste moeders komen aan op het sportpark voor hun wedstrijd tegen hun kroost.

Wedstrijden tegen de moeders

Rond de klok van tien uur de aftrap van de F2-kabouters tegen de moeders.

Weken is er door de spelers en hun moeders naar uitgekeken. De druk die er op de moeders ligt, komt in de eerste minuut meteen tot uiting in een ongecontroleerde actie waarbij een van de jeugdspelers de bal in het gezicht krijgt.

Gelukkig staat ook deze enthousiaste jeugdspeler alweer snel genoeg overeind en kan hij alweer volop meejuichen als binnen een minuut zijn team op een voorsprong wordt gezet. Even vrezen de toeschouwers voor een afstraffing van de moeders, maar zo ver komt het niet. Een spannende wedstrijd ontpopt zich voor de ogen van de toeschouwers. Kansen voor beide teams en ook treffers aan beide zijden. Als de kruitdampen opgetrokken zijn, blijkt de eindstand op 5-4 te staan. Een zwaarbevochten overwinning van de jongste jeugdspelers.

Daarna nog de penalty's waarbij de spelers laten zien veel van hun trainingen te hebben opgestoken door meer te scoren dan hun moeders.

Een goed kwartier later is het de beurt aan de spelers van de F1 voor een wedstrijd tegen hun moeders.

In de eerste minuten laten de moeders zien dat ervaring ook iets waard is. Gerijpt door de wedstrijden van vorig jaar, zijn het de moeders die in de eerste minuten het beste van het spel hebben. Voortdurend zetten zij de jonge spelers op een achterstand. De rust komt voor de jonge spelers dan ook als geroepen. De rust wordt door de leiders aangegrepen om de spelers weer op scherp te krijgen. In de tweede helft leiden de tips van de leiders tot een licht overwicht van de jeugdspelers. Daarnaast begint de warmte zijn tol te eisen en laat de conditie de moeders in de steek. Bij een 6-5 eindstand voor de jeugdspelers fluit de scheidsrechter voor het eindsignaal.

Ook bij de penalty's die nu genomen worden, laten de jeugdspelers zich van hun goede kant zien. Geplaatste penalty's zijn het gevolg en ook hierbij worden de moeders verslagen.

Frites

Na de zwaarbevochten overwinningen hebben de spelers wel een traktatie verdiend. Rond twaalf uur arriveren de frites en snacks die door cafetaria Peet worden gesponsord. Aan tafel genieten de jongens en meiden van al heerlijks dat hen wordt voorgezet.

Een perfecte afsluiting van het eerste deel van dit pinksterweekend.

Met opnieuw dank aan verslaggever: Hay Janssen

Ook van deze activiteiten kun je de foto's bekijken in het fotoalbum:

Van 2014, F-ochtend+wedstrijden+frietjes
Bron: PR V.V. Koningslust