Koningslust pakt volle winst!

SVSH 1 (zon)

Nick Rongen (schot)
... (e.d.)
...
Nick Rongen (schot)
Bram Rongen (intikker)

Mannen Zondag standaard, 1, 6e klasse C

23 september 2012 14:30

Verhaegh, M.J.M.

Na de nederlaag en het bijzonder matige voetbal van de afgelopen week, was het vandaag  voor Koningslust zaak om een goed resultaat neer te zetten.

Na het goede voorbeeld van Gijs Janssen (Pupil van de Week), die de keeper van SVSH de verkeerde hoek instuurde, begon de wedstrijd met twee teams die de eerste 10 minuten de bal probeerden rond te spelen en daar een kans uit te halen.

Dat lukte bij Koningslust beter en zij kregen dan ook de eerste kans via Niels Jeuken die de bal op Nick Rongen speelde, met vervolgens een goed schot op doel.. maar de keeper van SVSH weet deze bal te pakken.

Dan krijgt SVSH een vrije trap op 20 meter van doel en Mick Berkers ziet de bal over het doel gaan.

Uit de daaropvolgende aanval van Koningslust, krijgt Bram Rongen op aangeven van zijn broer Nick een prima kans en hij schiet de bal vlak onder de lat in, maar de keeper van SVSH weet de bal nog net over te tikken.

Er volgen twee corners waarvan de tweede door Chris Lemmen net naast gekopt wordt.

Na een vrije trap van Koen Ottenheijm, die met een strakke voorzet Bram Rongen weet te bereiken, ontstaat een gevaarlijke situatie voor het doel van SVSH. Maar SVSH weet de bal weg te werken en neemt de aanval over met een schot op Mick Berkers, die de bal goed pakt.

In de 35e minuut volgen er weer twee corners voor Koningslust, ditmaal weet Bram Rongen bij de tweede corner zijn broer Nick te bereiken, die de bal beheerst inschiet en de verdiende 1-0 staat op het scorebord.

Koningslust is de beter voetballende ploeg en krijgt vlak voor rust nog een aantal kansen. Niels Jeuken krijgt een doorgeschoten bal van Rob Lemmen voor zijn voeten en weet deze met een mooie actie in een doelpunt om te zetten. We gaan dan met 2-0 op het scorebord rusten.

Van album 2012, Gona 1, wedstrijd 23-09-2012

In de tweede helft beginnen we met hetzelfde beeld: Koningslust is sterker en krijgt kansen om verder uit te lopen. Al na 5 minuten weet Bram Rongen goed door te gaan en de druk op de verdediging van SVSH zo op te voeren, dat ze de bal in eigen doel koppen. Tussenstand 3-0. Dan krijgen we tien minuten voetbal wat we nog herkennen van de afgelopen wedstrijd en weet SVSH  met een schot van Erwin Toons prompt ook te scoren, 3-1.

Koningslust herpakt zich en met een schitterende pass vanuit het achterveld van Peter Janssen, weet Nick Rongen een kwartier voor het einde weer beheerst te scoren en noteert de 4-1 op het scorebord. Chris Lemmen wordt vervolgens gewisseld voor Peter van Dijk.

In de 83e minuut krijgt Koningslust nog een prima kans; Nick Rongen is op rechts er langs en gaat alleen op de keeper af, maar in plaats van zelf te schieten geeft hij de bal perfect af aan zijn broer Bram, die de bal in een vrij doel kan schieten. De 5-1 is een feit.

De wedstrijd is nu wel gelopen en Koningslust weet dat zij de winst niet meer uit handen gaan geven.

In de blessuretijd weet SVSH toch nog te scoren met een afstandsschot, die Mick Berkers niet goed aan zag komen. Leon van Heugten scoort de 5-2 voor SVSH.

Dit was een goede overwinning en geeft vertrouwen voor de komende weken.

Eindstand: Koningslust1-SVSH1 5-2.