Het eerste punt of punten was mogelijk geweest

Sportclub Irene JO19-2

ST Koningslust/Grashoek JO19-1

Milan Peeters (kopbal)
Assist: Teun Janssen
... (e.d.)
... (intikker)
... (intikker)

22 april 2023 14:30

R.G.M. Heijnen

Sportpark De Bakenbos
Bakenbosweg 4
5932AH
TEGELEN
tel. 077-3260055

We gingen op bezoek in Tegelen bij de tricolores, oftewel Sportclub Irene. De eerste 5 minuten was de thuisclub de bovenliggende partij, maar Graslust nam het heft in handen met goede combinaties. In de 26e minuut een vrije trap van Teun die door Milan met een rake kopbal werd gepromoveerd tot doelpunt; 0-1. De vreugde was echter van korte duur. In de 29e minuut een ongelukkig eigen doelpunt van Niek G. en tot overmaat van ramp scoorde de tricolores binnen 5 minuten ook nog de 2-1 en 3-1. Twee doelpunten die te gemakkelijk werden weg gegeven.
In de rust in de kleedkamer teleurgestelde gezichten, maar Graslust geeft de moed niet op en gaat de 2e helft strijden voor een punt of zelfs de volle 3 punten.
Graslust heeft meer balbezit maar weet niet echt kansen te creëren. Zelfs niet toen Sportclub Irene ff met 9 man in het veld stond.
Toch komen er kansen; Teun met een afstandsschot, na een prima pass van Jelle, wat door de keeper wordt gestopt; Valentijn die de paal  raakt na een een prima voorzet van Niek S. en Luc B. met een prima volley, voorzet Teun, die in de handen van de keeper wordt geschoten.
Graslust dus wederom met lege handen, maar compliment voor de ploeg die toch blijft strijden, behalve Rens; die had zich verslapen.
Zaterdag 29 april gaan we naar Velden. Misschien kunnen we daar een puntje pakken door Inspanning Voor Ontspanning.