Koningslust houdt één helft stand tegen beter Panningen

Panningen 1 (zon)

4e klasse E

16 april 2022 18:00

M. Inci

Sportpark De Lust
De Koningstraat 26
5984NJ
KONINGSLUST
tel. 077-4653226

Aan het einde van de Goede Week ontving het onderin de vierde klasse E bivakkerende eerste elftal van Koningslust de gasten uit Panningen, die juist aan een uitstekende reeks bezig waren. De grasmat lag er mooi bij, de zon scheen, ideale omstandigheden voor deze voetbalwedstrijd.

De wedstrijd begon voorzichtig met twee elftallen die elkaar maar weinig toegaven waardoor het spel zich in eerste instantie vooral op het middenveld afspeelde. Na iets meer dan een kwartier veranderde dat beeld. Op rechts kwam Tom Wulms goed door in een snelle aanval van de gasten. Zijn afgemeten voorzet bereikte spits Dion Cuijpers die zijn fraaie kopbal op de lat zag belanden.

Binnen een minuut een reactie aan de overkant van het veld waar Wesley Goeden zich goed vrij speelde en vanaf de rand van het strafschopgebied met een mooie lob probeerde te scoren. Helaas voor hem ging zijn bal niet alleen over Panningen goalie Jordy Nelissen heen, maar ook over het doel.

Weer een minuut later was het de nummer 10 van Panningen die voor opwinding zorgde. Nick Wilmer legde vanaf de zestien aan voor een ziedend schot dat op de lat uit elkaar spatte en net voor de achterlijn weer terug het veld in stuiterde.

In de fase die volgde, zagen de toeschouwers een aantrekkelijk spelbeeld. Beide teams combineerden goed en het spel golfde op en neer. Doordat beide teams ook goed verdedigden kwamen er in het vervolg van de eerste helft geen echt uitgespeelde kansen meer. Met een ruststand van 0- 0 gingen de beide elftallen aan de thee.

Na de rust kreeg de wedstrijd een iets ander karakter. Panningen creëerde een overwicht en zette de thuisploeg onder druk. In de 51e minuut leidde dat tot een makkelijk gegeven vrije trap voor de gasten op een kleine 20 meter van het doel. Nick Wilmer nam die vrije trap perfect en liet Koninglust keeper Mick Berkers kansloos met een bal in de linkerkruising: 0-1.

Het elftal van Panningen bleef druk zetten. In de 56e minuut een fraaie aanval over links, maar de inzet van Youri van de Hurk ging net over. In de 60e minuut was het wel weer raak voor de gasten. Een corner vanaf rechts werd door rechtsback Tom Wulms fraai binnengekopt: 0-2. Daarmee werd ook de eindstand bereikt. In het laatste half uur controleerde Panningen de wedstrijd goeddeels zonder zelf nog erg gevaarlijk te worden. Ook de thuisploeg wist geen kansen meer te creëren waardoor Panningen bovenin blijft meedraaien in de vierde klasse E en Koningslust de rode lantaarn nog iets steviger in handen kreeg.