Graslust pakt 3 punten in derby

5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

De Graslust mannen hadden vandaag wat goed te maken na de zeperd in Grubbenvorst.
Voor de wedstrijd een korte toespraak van Jarno met de boodschap; laat het vandaag maar zien.
Dit gebeurde al snel in de wedstrijd; een prima dieptepass van Niek S. op Rens  die keurig breed legt op Tim die koelbloedig afrondt.
Een kwartier later Niek S die aflegt op Teun die met een harde pegel in de kruising schiet en 10 minuten later lijkt Graslust op rozen te komen na een harde pegel van Tim. Door onnodig balverllies kan Helden aanvallen en scoort de 3-1. Net voor rust een overtreding van Niek S in het strafschopgebied en de goedleidende scheidsrechter geeft een terechte penalty aan Helden. We gaan rusten met een 3-2 voorsprong. In de rust wordt gezegd dat de punten in Grashoek gehouden moeten kunnen worden. Na een kwartier in de 2e helft komt Helden via een kopbal op gelijke hoogte. Er was tot op dat moment nog geen enkele kans gecreëerd door beide ploegen. Graslust pakt de draad weer op en dat resulteert in een corner; uit een scrimmage scoort Jelle 4-3. 10 minuten later gaat Rens alleen op doel af en hij rondt beheerst af. Op het einde van de wedstrijd nog een vrije trap voor Helden die keurig in de hoek wordt geschoten, maar Graslust pakt verdiend 3 punten.