Revanche voor Gona 3

RKMSV 4 (zon)

Koen Ottenheijm (vrije trap)
Leon Pouwels (schot)

24 april 2022 9:45

J. Maas

Sportpark De Lust
De Koningstraat 26
5984NJ
KONINGSLUST
tel. 077-4653226

Op zondag 24 april staat de thuiswedstrijd tegen Meijel op het programma. Na de nederlaag eerder dit seizoen in Meijel hebben wij wat goed te maken. Speciaal hiervoor hebben wij onze ex-keeper Rob opgetrommeld.

Om 9:49 uur start de wedstrijd onder leiding van onze voorzitter. Nadat we vorige week al vroeg op achterstand kwamen, komen wij nu snel op voorsprong. Een vrije trap van Koen valt bij de 2de paal binnen. Na 8 minuten stoomt Christian op over de rechterkant. Hij legt de bal terug op Peter die de bal door de benen van de Meijelse keeper schiet. Na ruim 20 minuten spelen komt het eerste gevaar van de bezoekers. Een schot wordt uitstekend gekeerd door Rob. In de 31ste minuut wordt het 3-0. Een afgeslagen voorzet komt bij Leon terecht die de bal fijn in het hoekje schiet. Vlak voor rust wordt het ook bijna 4-0. Echter schiet Peter de bal na een foutje van Meijel net langs het doel. 1 Minuutje later wordt het wel 4-0, of toch niet? Stan schiet de penalty tegen de lat nadat Rens van zijn sokken wordt gelopen in het strafschopgebied.

Rust.

Om 10:49 geeft onze voorzitter het sein voor de 2de helft. Nu komen de bezoekers sterk uit de kleedkamer. Een schot wordt door Rob gestopt. Even later gaat ook een kopbal net over ons doel. Na een kwartier spelen is Meijel scherp op de doellijn. De bal wordt namelijk 2x achter elkaar van de lijn gehaald. In het verdere verloop van de 2de helft zijn er geen grote kansen meer te noteren. Onze voorzitter vind het na 90 minuten dan ook genoeg geweest en fluit voor het einde van de wedstrijd.

Revanche voor de nederlaag eerder dit seizoen dus. Nu dus wel goed uit de startblokken gekomen wat dus resulteert in een overwinning. Volgende week staat de Kempen derby op het programma op sportpark De Lust.

Winkie van de week: Stan
Als je een penalty mist en hierdoor een medespeler blesseert ben je een terechte Winkie van de week.