Graslust J017 speelt gelijk

5984NJ
KONINGSLUST
tel. 077-4653226

Na 2 zaterdagen geen wedstrijd te hebben gevoetbald, moesten we vandaag thuis aantreden tegen een combinatie van Swolgen, Tienray en Broekhuizenvorst. Uitgaande van de stand, moesten we vandaag de 3 punten kunnen pakken. (Wij 6 punten en de tegenstander 1 punt).
Voor de wedstrijd werd er gewaarschuwd voor onderschatting. Nadat scheidsrechter Jurjen Verbong heeft gefloten voor het  beginsignaal zijn het de bezoekers die een overwicht hebben maar ze komen niet tot scoren. Dit doet Graslust wel in de 8e minuut. Een mooi afstandsschot van Niek Schers verdwijnt over de keeper in het doel. Graslust gaat door en in de 10e minuut een schot voorlangs van Niek Gloudemans. In de 26e minuut mag ST/SVEB een vrije trap nemen maar deze wordt over gekopt. Drie minuten later een hoog schot op doel maar Stan weet zijn vingers net onder de bal te krijgen en zo gaat de bal via de lat richting de zijlijn. In de laatste minuut van de eerste helft nog een schot op doel van ST/SVEB maar deze gaat over. Graslust creëert geen echte kansen meer in de eerste helft.
In de rust zegt coach Jarno dat we beter de opbouw moeten verstoren van de tegenstander, zodat de backs van hun niet kunnen opbouwen. En we moeten proberen meer duels te winnen; zodoende kunnen wij aanvallen en niet de tegenstander.
De 2e helft wordt goed begonnen en Graslust is de bovenliggende partij. Nadat Joeri in de eerste helft al een aantal keren flink is geduwd gebeurt dat in de 2e helft weer. Joeri raakt helaas geblesseerd aan zijn hoofd en moet het veld een beetje duizelig verlaten. De vrije trap hierop volgend levert indirect een doelpunt op voor Graslust. De bal komt voor de voeten van Quinten die de bal mooi aflegt op Rens en laatstgenoemde schiet keurig diagonaal binnen; 2-0. Kat in het bakkie zou je zeggen maar dus niet. Omdat Graslust te veel balverlies heeft worden de bezoekers steeds gevaarlijker. In de 68e minuut een pass door het midden, schot op doel en het staat 2-1. Drie minuten later een schot op doel en het staat gelijk. Graslust werkt hard en snakt naar het einde. In de laatste minuten passeert de linksbuiten Karst en Karst trekt aan de noodrem; terechte strafschop voor de bezoekers. Gelukkig wordt de strafschop door een schot op de lat gemist en wordt de eindstand bepaald op 2-2. Volgende week wacht ons een pittige wedstrijd in en tegen Leunen, de nummer 2 op de ranglijst. Hopelijk kunnen we met hard werken en geconcentreerd voetbal een puntje mee naar huis nemen.