Koningslust pakt broodnodige 3 punten tegen Grashoek

5984NJ
KONINGSLUST
tel. 077-4653226

De derby tussen Koningslust en Grashoek was er eentje in de onderste regionen van de 4de klasse E: beide teams hadden nog geen wedstrijd gewonnen. Het was dus zaak te gaan voor de volle winst.

Grashoek toonde als eerste zijn aspiraties door 2 corners af te dwingen. Maar wist daar geen doelpunt aan over te houden. Aan andere kant kwam Koningslust eerst niet verder dan een aantal buitenspelkansen, maar na een kwartier kwam de “cornerstand” op 2-2. In de 17de minuten belande een inzet van Koninglust van dichtbij tegen de arm van de onfortuinlijke Rik Peeters. De scheidsrechter legde de bal op de stip, waarop Bram Rongen tekende voor 1-0. Grashoek probeerde de stand gelijk te trekken en maakte het de verdediging van Koningslust lastig, maar faalde in de afronding. Na 25 minuten spelen was het Bram Rongen die Roel Ghielen middels een steekpass op maat bediende. Laatste genoemde wist de bal om Grashoek goalie Joep Gommans te krullen: 2-0. Het leek een makkelijke middag te gaan worden voor Koningslust, totdat Freek van Oijen op slag van rust de verdediging van Koningslust verschalkte en de bal langs Mick Berkers binnenschoof: 2-1.

Na rust creëerde Grashoek de eerste goede kans uit een vrije trap: Niek Schilder schampte de bal met zijn hoofd en zag zijn inzet net langs het doel verdwijnen. Daarna begon Koningslust aan een sterke fase. Meerdere kansen werden een paar meter voor open doel gemist. Uiteindelijk werd deze sterke fase dan toch beloond toen Jeffrey Daniëls recht op keeper Joep Gommans schoot en Stan Vaessen in de rebound het leer alsnog tussen de palen werkte: 3-1. Lang kon Koningslust echter niet genieten van deze comfortabele voorsprong. Koningsluster goalie Mick Berkers probeerde een bal te heroveren die hij net had verspeeld. Daarbij beging hij een overtreding, die werd bestraft met een penalty. Job Janssen schoot deze penalty onberispelijk binnen: 3-2. Zo mocht Koningslust nog een kwartier lang billenknijpen en Grashoek hopen op de gelijkmaker. Deze kwam er uiteindelijk niet. In een spannende, maar niet hoogstaande wedstrijd was het Koningslust dat de 3 punten thuishield. Voor beide teams is er nog flink wat werk aan de winkel, zo concludeerden de supporters langs de lijn.