FCV Venlo VR1 - V.V. Koningslust VR1

Lisa Bos (schot)
... (scrimmage)

11 september 2020 19:30

Omdat we afgelopen zondag door wat snotneuzen en wat blessures niet genoeg speelsters op de been konden brengen werd de wedstrijd verplaatst naar vrijdagavond 11 september.

We vertrokken om 18.30 vanaf onze vaste vertrekplaats (Cafe de Poorter, voor diegene die het even vergeten waren).

Met het diner net achter de kiezen begonnen we aan een vrij korte warming up. Na wat passen, op doel schieten en wat sprintjes waren we er klaar voor.

Om 19.30 was dan ook de aftrap. De wedstrijd begon minder goed voor de dames van Koningslust, de dames van FCV waren veel op onze helft te vinden en Brenda had het druk in haar doel. Pien begon gelijk erg fel aan het duel en maakte een paar mooie slidingen, de scheidsrechter vond ze echter minder mooi. Pien kreeg al na 10 minuten een waarschuwing. Na wat mooie reddingen van Brenda wist Jans er door te komen, met niemand meer voor haar werd ze net voor de 16 meter neergehaald.

De speelster van FCV moest er hierdoor 10 minuten uit, en Lisa maakte zich klaar voor de vrije trap. Helaas ging deze er niet in, maar door goed en fel doorlopen van Jans en Sem B wist Sem de bal toch nog langs de keepster te tikken.

Na 15 minuten kreeg FCV een vrije trap op onze helft, een hard schot tegen de paal dat Koningslust weg weet te werken. In de 35ste minuut krijgen de dames van FCV een corner, deze werd voor de goal gegeven en binnengeschoten in de lange hoek.

Rust

Na de rust komt een speelster van FCV vrij voor de goal, maar Brenda weet de bal te pakken. In de 55ste minuut komen Lisa en Phebe samen voor het doel, Lisa probeert het vanaf links, de keepster van FCV laat de bal los en Phebe kan hem binnentikken.

2 minuten later komen de speelsters van FCV weer bij ons voor het doel, de bal wordt hard via de paal ingeschoten.

Aftrap voor de dames van Koningslust, gelijk komen Lisa en Phebe weer samen voor het doel, nu zijn de rollen omgedraait en geeft Phebe de voorzet aan Lisa. Deze bal kan Lisa binnenschieten. Helaas maken de dames van FCV 2 minuten later weer een doelpunt, en 2 minuten later komen ze weer voor het doel en kunnen ze de bal binnenschieten.

Pien, die al haar laatste waarschuwing had gehad probeerde de speelster van FCV te stoppen. Ze raakte de bal, maar nam hierdoor ook de speelster mee. Hierdoor mocht Pien even 10 minuten uitrusten. De klok van de scheidsrechter liep echter wel wat langzamer als de normale horloge/klok, maar na 14.45 mocht Pien het veld weer betreden. Ze maakte de laatste paar minuten af in de spits, helaas wist zei niet meer te scoren. De dames van FCV wisten nog wel een keer de bal in de touwen te werken.

Deze wedstrijd werd met 5-3 verloren, zondag spelen we thuis tegen Meijel.