Koningslust wint rommelige wedstrijd

Egchel 1 (zon)

Roel Ghielen (schot)
... (kopbal)
Bram Kessels (vrije trap)
...

Groep 2 18.

30 augustus 2020 14:30

Koningslust en Egchel mochten aantreden voor de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen die ergens om ging: de eerste bekerwedstrijd. Het werd een rommelige pot waarin Koningslust aan het langste eind trok.

Bram Rongen tekende namens Koningslust voor het eerste wapenfeit: hij zag zijn schot uit een voorzet van Jeffrey Daniels over gaan. Daarna was het Egchel dat doelman Mick Berkers op de proef stelde uit een vrije trap: Mick wist zijn doel schoon te houden. Toen Roel Ghielen even later door Jeffrey Daniels middels een hakje werd vrijgespeeld, wist hij hier wel raad mee: 1-0. Egchel deed iets terug, maar zag een veelbelovend schot naast gaan. Een vrije trap, toegekend aan Koningslust, werd door Jeffrey Daniels over getrapt. Egchel deed het in de 42ste minuut beter en zag een mooie kopbal in het doel verdwijnen: 1-1. Lang mocht Egchel hier echter, niet van genieten, want 3 minuten later was het Bram Kessels, die op slag van rust uit een vrijetrap de 2-1 maakt. Met die stand werd er theegedronken.

Na de rust probeerde Egchel gelijk wat terug te doen, maar het schot van Egchel landde in het dak van het doel. Koningslust pakte daarna door, maar schoten van Tommy Janssen, Jeffrey Daniel en Roel Ghielen belandden niet in het doelnet. Toen Roy Bos werd gevloerd in het zestienmetergebied, kende de scheidsrechter nog een penalty toe. Jeffrey Daniëls wist er echter geen 3-1 van te maken. Zo eindigt deze wedstrijd in een 2-1 overwinning voor Koningslust. De volgende week spelen beide teams hun volgende bekerwedstrijd. Dat worden ongetwijfeld interessante wedstrijden.