Belfeldia JO13-1JM - ST Grashoek/Koningslust JO13-1JM

ST Grashoek/Koningslust JO13-1JM

Onder 13, JO13-1, 2e klasse 302

23 september 2017 11:30

We mochten om 11:30 aantreden in Belfeld voor onze eerste competitiewedstijd. Door opnieuw wat geblesseerde spelers moesten we een beroep doen op Niek Schers en Joeri van Haastert. De jongens werden het veld ingestuurd met de opdracht actief en fel te voetballen en dit lukte ons in de eerste 25 minuten nog goed. We kregen in de 8de minuut zelfs de kans om zeer terecht op voorsprong te komen.  Na een solo van Niek G en een goede pass voor de goal miste Rens deze op een haar en dit had de 1-0 moeten zijn. Vlak erna kregen we te maken met het counterspel van Belfeld. Met hun snelle aanvallers en een goed spelende mid-mid werden ze steeds vaker gevaarlijk en dit heeft ons uiteindelijk de das omgedaan. In de 10de minuut na opnieuw een scherpe counter was het 1-0. In de 20ste minuut na een miscommunicatie achterin werd de bal ons ontfutseld en kon Belfeld alleen op de keeper en was het 2-0. We waren nog niet verloren, maar het geluk was niet aan onze zijde. Na een goede aanval en voorzet van Neil ging de omhaal/volley van Niek G in de handen van de keeper. Als deze bal er ook was ingegaan was de stand heel anders geweest, maar in de volgende corner van Belfeld waar de bal niet goed werd weggewerkt stond het in de 23ste minuut 3-0. De wedstrijd was nog niet verloren, want in de 25ste minuut na een knappe solo aan de zijlijn van Niek G en een goede voorzet op Joeri mocht deze met een mooi schot afdrukken en ging de bal over de keeper 3-1. Met deze stand gingen we rusten. In de rust werd opnieuw benadrukt dat er inzet verwacht werd en ook nodig was om de wedstrijd te winnen. Helaas hadden we na de 2de minuut opnieuw pech. Een corner werd niet goed weggewerkt en de tweede voorzet werd ingekopt 4-1. De kopjes gingen nu hangen. De motivatie zakte en onze achterhoede moest alles geven om de ene na de andere counter tegen te houden en te verwerken. Conditioneel werden we overlopen en we konden geen vuist meer maken. Via een counter werd het 5-1. Met de volgende corner, met drie man vrij voor de goal 6-1. We konden nog een keer een goede aanval produceren en de bal ging er na een goede actie van Neil goed in. Rens kwam goed in de 16 meter en mocht de bal na een overstapje van Niek S intikken, 6-2. Hierna kon Belfeld nog 2 keer via counters scoren en zo komt de eindstand van 8-2 tot stand.

Van deze eerste wedstrijd hebben we hopelijk veel geleerd. Als we de instelling en motivatie uit de eerste 25 minuten kunnen vasthouden in een hele wedstrijd zijn we een sterk team. Ik ga ervan uit dat we dit volgende week in de eerste thuiswedstrijd wel laten zien en een mooi resultaat zullen neerzetten. Jongens kom op!
Anton, Sander, Bas en Jeroen.