2DE BEKERWEDSTRIJD

ST Grashoek/Koningslust JO13-1JM

Onder 13, JO13-1, Groep 2 37

9 september 2017 12:00

Met precies 11 voetballers waren we naar Maasbree gekomen om een goede wedstrijd neer te zetten. We begonnen wat twijfelachtig en we liepen elkaar regelmatig zelf voor de voeten. We voetbalde veel door het midden, waar de ruimte juist buitenom lag. Toch kwamen we terecht op een voorsprong door een goede solo van Neil na een inworp over rechts. De tegenstander had een goede rechter kant en daar werden we enkele keren verrast, wat uiteindelijk een doelpunt opleverde en het stond weer gelijk 1-1. We bleven daarna wel voetballen en we kregen meer overwicht, maar we waren niet altijd even scherp. Na een mooie assist van Niek kon vlak voor rust Tim na een mooie actie toch de 1-2 scoren. De ruststand was mede verdient door Job, die vlak ervoor na goed uitkomen, de aanvaller liet kiezen en de bal op de lat belande en gelukkig voor ons niet in de goal.
Na de rust gingen we in een meer vertrouwd systeem voetballen en dit kwam ons veldspel ten goede. Er werd weer gecombineerd en de ruimtes werd beter benut. Rens was degene die de ruimte kreeg en onze middevelders konden hem via steekpaasjes goed in stelling brengen, waardoor hij tot 2 keer aan toe op de keeper kon aflopen en de bal ernaast prikken. Tim mocht na opnieuw een goede aanval vanuit de 16 meter aanleggen en de bal kwam hoog in het doel, onhaalbaar voor de keeper. De wedstrijd was gespeeld. MVC kreeg wat ruimte en kon nog 2 keer ons doel benaderen. Een keer was het sterk uitkomen van Job het eindstation en de andere aanval was goed uitgespeeld en moesten we helaas een tegentreffer incasseren.
In de laatste 10 minuten was de concentratie weer terug en kond Rens nog 2 keer scoren.
Al met al waren we zeer tevreden met het resultaat en de inzet van iedereen. Volgende week zullen we alles moeten geven om het bekerseizoen goed af te sluiten voordat we gaan beginnen aan de competitie.
Jongens, bedankt voor deze goede wedstrijd. Anton, Bas en Jeroen.