Weer lekker voetballen in mooi lenteweer

Jelle Peeters (intikker)
Karst van Megen (intikker)
... (solo)

25 maart 2017 10:00

In de eerste 2 wedstrijden te hebben gespeeld in de 2de klasse was het duidelijk dat dit een klasse te hoog gegrepen was en hebben we ons laten omzetten naar de 3e klasse 401 in de verwachting dat we weer aan voetballen toe komen.

We mochten in een mooie lentedag aantreden in Herten tegen SHH. De jongens hadden er zin in en we begonnen direct met voetballen, waar we 2 wedstrijden lang niet aan waren toegekomen.

In de 6de minuut was het raak. Na goed doorzetten van Jelle opende hij de score, 0-1. We bleven prima samenwerken en af en toe kwam de tegenstander er gevaarlijk uit. In de 21ste minuut na een goede aanval over rechts en een voorzet/assist van Luc mocht Jelle de bal in het lege doel schuiven. Job keepte heel attent, kwam enkele keren goed uit zijn goal en hield zijn doel in de eerste helft prima schoon.

Na de rust werd de draad opgepakt waar we waren gebleven. De jongens waren geconcentreerd bezig. We hadden de wind mee en er vielen nog 6 doelpunten. 5 voor ons en helaas nog 1 voor de tegenstander. Twee keer achter elkaar in de 38ste en 39ste minuut mocht Luc scoren met 2 schoten binnen de 16 meter. In de 48ste minuut stond Karst na een verrassende voorzet van Jelle plotseling helemaal vrij naast de keeper en plaatse zijn punt van de schoen tegen de bal en deze rolde erin, 0-5. De meegereisde supporters bleven onze jongens aanmoedigen om te blijven doorgaan tot het laatst en dat deden ze ook. Opnieuw na een prima aanval en wat geping-pong kwam de bal bij Luc die opnieuw het doel wist te vinden. We hadden gehoopt op een wedstrijd zonder tegendoelpunt, maar helaas moesten we er toch 1 incasseren. De buitenspelval was een keer niet goed uitgevoerd en de spits mocht alleen op job af, die zijn doel goed verkleinde, maar er niets aan kon doen dat de bal er toch in ging. Uiteindelijk mocht Jelle de eindstand na een schot op doel bepalen op 1-7.

Het was een prima pot en in deze klasse komt ons spelletje veel beter tot zijn recht en kunnen we gelijkwaardige tegenstanders verwachten om leuke wedstrijden tegen te voetballen. Op naar volgende week als we thuis (in Koningslust) mogen aantreden tegen Veritas mogen aantreden.

Namens de trainers/coaches en begeleiders Richard, Sander, Anton en Jeroen.