Neerkandia JO13-1 - ST Grashoek/Koningslust JO13-1JM

ST Grashoek/Koningslust JO13-1JM

Onder 13, JO13-1, Groep 2 090

17 september 2016 12:00

Vandaag de 2e wedstrijd tegen Neerkant JO-13. Op papier een zware opgave, enerzijds omdat het geen onbekende was van vorig seizoen en anderzijds omdat ze de eerste bekerwedstrijd met 29-0 van Meijel hadden gewonnen.

Het leek de leiding niet onverstandig om 4-4-2 te spelen zodat we op het middenveld de ruimtes wat kleiner konden maken. De eerste 7 minuten was er weinig aan de hand, Neerkant was wel beter maar de combinatie ST Grashoek/Koningslust JO-13 kwam niet in grote problemen. Tot dat een van de vele spelers van Neerkant met een goed schot op goal schoot en dit de 1-0 tot gevolg had. Het van afstand op goal schieten deden ze nog een paar keer met als resultaat een 5-0 ruststand.

In de rust werd erop gewezen dat de spelers wel op de juiste wijze ( binnenkant ) moeten dekken, dit om het de spelers van Neerkant niet nog gemakkelijker te maken.   1 minuut na rust was het de inleiding van een grote nederlaag. De 6-0 was een ongelukkige eigen goal waardoor de puf er bij onze jongens wat uit ging. Toch kregen we wel wat kansjes in de counter, zo was Luc een paar keer dicht bij de gelijkmaker. Onze keeper Job maakte nog een paar prachtige reddingen maar kreeg toch echt te veel schoten om zijn oren vandaag. Teun kon aanleggen voor een strafschop maar op het laatste moment rolde de bal een kuiltje in waardoor hij de bal verkeerd raakte en dus naast ging.  In 4 minuten kregen we nog de 7,8 en 9-0 tegen. uit een van de spaarzame uitvallen maakte Luc de eretreffer 1-9. Neerkant liep nog uit naar 13-1.

De tegenstander was echt een maatje te groot voor ons. Toch hebben we ook goede dingen gezien en hebben de spelers weer aan elkaar kunnen wennen in deze bekerwedstrijd. Hopelijk is Gijs as zaterdag weer hersteld van zijn blessure om zo compleet mogelijk aan de competitie te beginnen.