Een degelijke overwinning:

26 november 2016 11:00

Na 3 weken met ongelukkige nederlagen hoopte we, in de derby tegen Beringe, de 3 punten mee naar huis te kunnen nemen.

Aan het weer kon het niet liggen, maar we waren niet compleet. Luc was ziek, Mike was geblesseerd en Merijn had andere verplichtingen wat erop neerkwam dat we met 12 voetballers afreisden.

We hadden de tos gewonnen en dit was een goed begin. Het begon opnieuw net als in de laatste wedstrijden twijfelachtig en we kregen niet de rust aan de bal. Er wordt te snel, zonder te kijken, een trap tegen de bal gegeven in de hoop dat deze bij een van de andere gelen uitkwam. Dit werd ons bijna fataal en gelukkig kon Job ons redden. Vanaf dit moment begonnen we beter te voetballen en waren we direct gevaarlijk . Dit leidde in de 7de minuut tot een schot vanuit de 2de lijn door Teun en het was 0-1. De komende minuten was er een echt overwicht en we kregen kansen na goede aanvallen. In de 13de minuut na een corner van Teun kon Jelle met een halve omhaal een mooi doelpunt maken, 0-2 en er kwam geloof in de ploeg. In de 20ste minuut verdiende Mick de goal van de wedstrijd, maar zijn kopbal na een corner van Jelle spatte van de lat af, balen zeg. Vlak voor rust mocht Jelle, na een goede assist van Milan, intikken en bracht de ruststand van 0-3 op het bord.

Na de rust zag je eenzelfde beeld op het veld. We waren regelmatig erg slordig als we de bal hadden verovert, en gelukkig kon Beringe hier niet echt van profiteren. In de 43ste minuut na goed doorzetten van Jonas, mocht Mick de bal naast de keeper intikken, 0-4. De verdediging stond telkens goed en Beringe kreeg een aantal corners, die we goed wegwerkten. In de 53ste minuut, bijna vanaf de middenlijn begon Jelle aan een solo en bracht zichzelf in scoringspositie. Hij drukte genadig af en schoot de 0-5 binnen.

Uiteindelijk mocht Beringe nog de eretreffer op het bord noteren. Na een afvallende bal, uit de 2de lijn schoten ze de bal hoog boven Karst in het doel en dit werd de eindstand 1-5.

Onze jongens hebben een degelijke overwinning geboekt en volgende week zullen we in de laatste wedstrijd van het seizoen alles uit de kast moeten halen om tegen de nummer 2 een goed beurt te maken. Uiteraard hopen we dat er veel publiek zal zijn, wat ons kan aanmoedigen tot wellicht een grootse prestatie en een mooie wedstrijd.

Wij als trainer/leiders zijn erg blij met de inzet van het team. Als we bij balverovering de bal langer in de ploeg houden dan zal elke tegenstander het enorm moeilijk krijgen en we hebben laten zien dat we dit kunnen. Jongens allemaal bedankt en hopelijk zijn we volgende week compleet.

Namens de trainers/coaches en begeleiders Anton, Richard, Sander en Jeroen.