KGA1 ouderwets op dreef!

ST RKHVC/RKESV/GKC A1

A-junioren zaterdag, A1, 3e klasse 401

26 november 2015 19:00

Het was ijzig koud op sportpark De Lust in Koningslust, toen scheidsrechter Heldens floot voor het beginsignaal van deze unieke wedstrijd. Waarom uniek? Omdat er 6 (!) dorpen waren vertegenwoordigd in één wedstrijd!

Koningslust/Grashoek tegen Ell Hunsel, Grathem en Kelpen Oler!
KGA1 had iets goed te maken na de 3 laatste wedstrijden met veel teveel tegendoelpunten. Vandaag was de 0 heilig, en dat lukte. Daar stond tegenover dat Chris de achterhoede van de tegenstander helemaal gek maakte met zijn rushes en schoten. Hij scoorde alle 6 doelpunten, 5 voor de rust, en een in blessuretijd.

KGA1 speelde misschien wel de beste eerste helft van het seizoen. De tegenstander werd met af en toe mooi positiespel kapot gespeeld. Het eerste doelpunt was een schot na een afvallende bal uit een corner, de 2e en 3e van Chris waren schoten uit de 2e lijn. Nummer 4 en 5 waren wederom van Chris na aangeven van Rik en Jacco. Daarom was de strijd gestreden bij rust: 5-0.

De koffie en de thee smaakten goed in de pauze bij dit koude weer. Peter bracht in de rust 4 wissels in het veld. Mede gezien de stand en de vele wissels waren met name de eerste 20 minuten na de rust niet zo best. Daarna pakte KGA1 de draad weer op en maakte in blessuretijd het half dozijn doelpunten vol.

Mannen met deze wedstrijdmentaliteit en instelling, en een spits die enorm gedreven is, hoeven we voor niemand onder te doen en kunnen we nog leuke dingen laten zien in de resterende wedstrijden. Om te beginnen a.s. zaterdag in Roggel.

Dank aan scheidsrechter Heldens!