Geen kadootje op Sinterklaasdag!

A-junioren zaterdag, A1, 3e klasse 401

5 december 2015 15:00

KGA1 is er weer niet in geslaagd om het tij te keren. Op bezoek aan de andere kant van de Maas bij Reuver wisten de geelzwarten 3x te scoren, maar dit was weer niet voldoende voor de zege.

Qua voorbereiding was het deze week allesbehalve. Er was veel te weinig getraind en dat zie je terug in de veldprestaties. KGA1 ging nog wel voortvarend van start. In de 8e minuut soleerde Chris door de verdediging van Reuver, en via het been van een Reuverspeler ging de bal in het doel: 0-1.

Maar zoals zo vaak duude de voorsprong niet lang. Al na 5 minuten kwam Reuver langszij door een verdedigingsfout. Na een half uur spelen kwam Reuver zelfs aan de leiding toen de rugdekking in onze verdediging ontbrak. Toch toonden we veerkracht door wederom langszij te komen nog voor de rust. Een mooie pass van Wesley kwam bij Rik terecht die niet aarzelde en snoeihard de bal in de touwen joeg: 2-2.

In de tussentijd hadden we nog meer kansen gehad maar de scherpte voor het doel ontbrak. Rust 2-2.

In de 2e helft (Job en Bart vervingen Lars en Wouter) gingen we vol voor de winst. Dit werd meteen duidelijk toen Chris hard uithaalde net buiten de 16 waardoor we weer aan de winnende hand waren.
Echter binnen de minuut stond het alweer gelijk toen een Reuverspeler door onze verdediging soleerde. Achteraf was dit het kantelpunt in de wedstrijd. Reuver rook bloed en schuwde de harde duels niet. Ondanks het feit dat een speler 10 minuten van het veld moest, konden we de overtalsituatie niet in doelpunten uitdrukken.

10 minuten na rust kwam Reuver zelfs op 4-3. KGA1 probeerde van alles maar het lukte niet meer om het vijandlijke doel te vinden. Vlak voor het scheiden van de markt joeg een Reuverspeler een vrije trap vanaf 25 meter in de kruising.

KGA1 scoort gemiddeld meer dan 4 doelpunten per wedstrijd, maar kan achter de zaak maar niet op slot krijgen. Helaas geen Sinterklaassurprise op zijn verjaardag.

We spelen nog 2 wedstrijden, tegen de nummers 1 en 2 van de ranglijst. Wellicht kunnen we een keer voor een verrassing zorgen?

Jacco beterschap namens de hele groep!

Nog een fijn  weekend allemaal.