Onnodige nederlaag in Roggel!

A-junioren zaterdag, A1, 3e klasse 401

28 november 2015 14:30

KGA1 heeft geen passend gevolg kunnen geven aan de 6-0 winst 2 dagen geleden. De geelzwarten gingen vandaag op bezoek bij laagvlieger Roggel, de reuzendoder.

Vooraf aan de wedstrijd gaf de leider van Roggel het al aan, tegen kampioenskandidaat Kessel werd nipt verloren, terwijl een gelijkspel werd behaald tegen Laar. Puur op basis van "vechtvoetbal" de wil om een duel te winnen. Hetzelfde gebeurde vandaag.

KGA1 kwam uitstekend uit de startblokken en nam al snel de leiding. Na 2 gewonnen kopduels in de 16 van Sjoerd en Jacco kon Chris doeltreffend uithalen: 0-1!

Na de vroege openingstreffer schiep KGA1 zich tal van kansen, maar kon het de voorsprong niet verdubbelen. Enerzijds door het missen van de juiste scherpte, anderzijds door het supergladde veld waarbij de spelers alle kanten uitschoten.

Na een half uur moest doelman Roel het veld geblesseerd verlaten. Waarschijnlijk een bovenbeenblessure waardoor Robin zijn plaats innam in het doel. Dit deed hij overigens uitstekend.

Op een heel vervelend moment kwam Roggels langszij, namelijk 2 minuten voor de rust toen de linkerspits de bal met een lob over Robin binnenschoot, Rust 1-1.

In de 2e helft kon KGA1 zich steeds minder kansen creëeren. Terwijl Roggel steeds meer met fysieke kracht kwam opzetten. Ook de afstand tussen de linies was te groot, en de energie raakte op bij enkele spelers. Zoals een oude voetbalwet zegt: als je zelf niet scoort, dan doet de tegenstander dit wel. En jawel hoor 7 minuten voor tijd kon Roggel de 2-1 scoren met een aanval door het centrum. Robin was kansloos.

Jammer dat we geen 3 punten hebben kunnen ophalen bij het laaggeklasseerde Roggel. Volgende week nieuwe kansen In Reuver. Fijn weekend allemaal en Mike proficiat met je 17e verjaardag!